Seara de operă Înapoi la: Emisiuni

Metropolitan din New York - a II-a transmisiune directă a Stagiunii 2009-2010

Publicat: Sâmbătă, 19 Decembrie 2009 , ora 20.00
"Hoffmann" la MET, într-o nouă producție: de ce?

"Pentru că, deși este cea mai populară operă franceză din secolul al XIX-lea, este departe de a fi un exemplu tipic pentru acest gen: datorită neobișnuitei sale structuri narative și a combinației stilistice foarte moderne ea reprezentând o ambițioasă schimbare de direcție pentru Offenbach dar totodată și o provocare perpetuă pentru regizori și interpreți" - spunea Peter Gelb în interviul pe care l-am difuzat sâmbăta trecută ( 12 decembrie ) cu ocazia Deschiderii Noii Stagiuni de transmisiuni directe de la MET la SEARA DE OPERĂ.

"Pentru că o iubesc" - declară la rândul său dirijorul și directorul muzical James Levine, "o iubesc pentru frumusețea, strălucirea, efectul magic și obsesiv pe care-l are muzica ei..."

"Pentru că sunt de multă vreme preocupat de motivul pentru care Offenbach, un atât de popular compozitor de operetă, și-a dorit neapărat să scrie o operă. Pentru a fi oare acceptat? Dar atunci, de ce a resimțit nevoia să fie acceptat atât de târziu? Era oare Offenbach, ca și E.T.A. Hoffmann ( eroul său poet ) un outsider? Pot să dau acum un răspuns acestor întrebări" - adaugă Bartlett Sher, regizorul invitat de Peter Gelb să repună în scenă opera "Povestirile lui Hoffmann", după 17 ani de la ultima ei montare. Și poate ar trebui să subliniez faptul că acest regizor sud-african revine acum la MET - nu oricum, ci încărcat de laurii unui important Tony Award - câștigat pentru montarea operei "Bărbierul din Sevilla" pe aceeași scenă, în 2006.

Dar noi, nu vedem spectacolul! Și atunci, la rândul meu, de ce l-am ales pentru a-l transmite în direct?

Pentru că, evident, m-a tentat distribuția - și dau doar 3 repere: în debut cu rolul titular îl putem asculta pe tenorul maltez Joseph Calleja (foto), în sfârșit o reîntâlnim în rolul Antonia pe soprana Anna Netrebko iar în rolurile celor 4 ticăloși avem ocazia să-l ascultăm pentru întâia oară pe Alan Held.
În plus, ce ar mai putea fi ?
Atmosfera și emoția Teatrului new yorkez, sunetul și amintirea unui nou spectacol parcurs live dar și cuvântul critic, uneori sever al invitatului meu, Costin Popa.
Luminița Arvunescu