Music box - emisiune de Cristina Comandasu
Discul
a fost lansat în octombrie 2008, iar înregistrarea lui a avut
loc în martie 2008 la sala Hercules din Munchen.
În iunie 2008 l-am mai avut invitat pe Maurizio Pollini la Music
box - ascultam atunci doua concerte pentru pian si orchestra de Mozart.
Aceste discuri lansate la scurte intervale de timp si agenda bogata de
concerte a lui Maurizio Pollini demonstreaza ca pianistul, care
în 5 ianuarie 2009 a împlinit 67 de ani, pastreaza înca
efervescenta tineretii în viata sa profesionala.
Parte dintre lucrarile pe care le veti asculta astazi au mai fost înregistrate
de Maurizio Pollini, altele nu figurau înca în discografia
sa - este si cazul celor 4 mazurci op.33 de Frederic Chopin.
În mod automat, multi au asociat cariera lui Maurizio Pollini cu
muzica lui Frederic Chopin, poate si din cauza ca în 1960, el câstiga
premiul I la Concursul Chopin din Varsovia, ceea ce l-a propulsat în
atentia lumii internationale.
Desi
nu s-a dedicat în mod exclusiv muzicii lui Chopin, Maurizio Pollini
a acordat o mare importanta repertoriului chopinian, pe care acum, la
maturitate, îl intepreteaza mai liber, asa cum singur declara, fata
de abordarile din tinerete. Facem aici referire la rubato-ul chopinian,
în care Pollini se demonstreaza acum mai liber, însa totusi
viziunea sa ramâne mai curând una clasicizanta, gândindu-ma
acum la interpretarea celor 3 valsuri op.34 pe care le-am ascultat acum
doua saptamâni în interpretarea lui Alexandre Tharaud.
O alta lucrare de pe acest disc care nu a mai facut parte pâna acum
din discografia lui Maurizio Pollini este Impromptu-ul nr.2 op.36 în
Fa diez Major de Frederic Chopin.
În 1984, Maurizio Pollini a înregistrat pentru prima oara
celebra Sonata nr.2 în si bemol minor de Frederic Chopin. În
2008, pianistul a simtit nevoia sa revina la aceasta sonata si a înregistrat-o
într-o noua versiune, cea pe care o veti asculta si în minutele
urmatoare. Este o interpretare mai matura si mai emotionanta, în
care participarea pianistului se face mult mai mult simtita - fie si prin
faptul ca respiratia concentrata a lui Maurizio Pollini a fost înregistrata
si ea peste acordurile pianului - situatie care se întâlnea
deseori, de exemplu, în înregistrarile lui Glenn Gould.