CD Review cu Marina Nedelcu

Chopin și Liszt, în interpretarea pianistului Josep Colom (I)
Joi, 17 Septembrie 2020 , ora 11.30
Album în premieră, lansat în 22 mai 2020
Muzică portugheză în interpretarea Orchestrei Simfonice a Venezuelei, dirijor Osvaldo Ferreira
Miercuri, 16 Septembrie 2020 , ora 11.30
Joly Braga Santos - Intermezzo din Divertismentul nr. 1 pentru orchestră; Luis de Freitas Branco - Concertul pentru vioară și orchestră

Nu este o noutate pentru nimeni faptul că tehnologia de redare a sunetului, apanaj al secolului XX a schimbat modul în care avem acces la muzică. Dincolo de sălile de concert sau operă, ea intră în ambianța caselor noastre, atât de ușor de-altfel prin intermediul unei industrii care a căpătat dimensiuni globale. A devenit astfel muzica parte a vieții noastre de zi cu zi.

Cum gândim despre muzică, cum ne alegem ceea ce ne este plăcut auzului, este un cu totul alt subiect, greu de pus în pagină având în vedere diversitatea opțiunilor. De aceea apar categorii, teme, subiecte, cum ar fi lansările de albume promovate de marile Case de Discuri, un veritabil ghid care ne plasează într-o actualitate altfel greu de cuprins în marea sa varietate. Astfel încât o emisiune cu titlul CD review, regăsită de-altfel în grilele tuturor posturilor de radio de profil, în reviste de specialitate apărute pretutindeni și pe site-urile muzicale world wide, are acest scop de a selecta, prezenta, comenta aceste apariții discografice ce ilustrează fenomenul muzical actual.

Veți regăsi în acest context nume distinse din sfera muzicii clasice, acei artiști care oferă răspunsuri de o mare frumusețe într-un domeniu care practic nu își epuizează înțelesurile și energiile creatoare. În egală măsură veți descoperi cele mai noi direcții și tendințe în această artă care are darul de a ne face cunoscută lumea și, într-un alt plan pe noi înșine. Anii 2018, 2019 vor fi în atenția noastră, sperăm și a dumneavoastră pe această linie a celor mai recente apariții discografice, de asemenea albumele prezentate în această emisiune vor fi incluse în campania Discurile anului la Radio România Muzical.

În fiecare sâmbătă de la ora 16.00

Marina Nedelcu