ACUM:
13.00
De ieri și de azi din arhiva Orchestrelor Radio

Urmează: 14.55 Promo Informații despre evenimentele partenerilor noștri.
Apoi: 14.59 Promo RRM Detalii despre cele mai interesante emisiuni ale zilei.

Arhivă : Interviuri Înapoi

Interviu cu soprana Valentina Naforniță

Publicat: luni, 16 Iunie 2014 , ora 13.32

O voce cu un timbru special, înnobilat de o bună tehnică de cânt, o cântăreață înzestrată cu sensibilitate și instinct muzical născută pe plaiurile Moldovei. Pe Valentina Naforniță, câștigătoarea Marelui Trofeu la "Cardiff Singer of the World" - ediția 2011, o vedem tot mai des în producțiile Operei de Stat din Viena, evoluțiile sale fiind favorabil comentate. În 13 iunie 2014, Valentina Naforniță a evoluat în spectacolul cu opera "Flautul fermecat" de Mozart. Despre debutul său în rolul Pamina, tânăra solistă a declarat:

"În seara aceasta avem al treilea spectacol. Mozart a fost, este și cred că va rămâne unul dintre compozitorii mei preferați. Am o deosebită plăcere să fac acest rol, rolul Paminei, în care am debutat recent și mă simt foarte bine. Am avut două spectacole reușite până acum și sper să fie așa și în continuare."


Ce ne puteți spune despre această montare în care ați cântat?

Montarea este una modernă. Premiera s-a ținut în noiembrie anul 2013 și acum este deja a doua serie în care eu fac rolul Paminei, însă în premieră am făcut rolul Papageno și a fost foarte haioasă trecerea aceasta de la unul la altul. Publicului i-a plăcut foarte mult. Pentru noi este uneori dificil să cântăm, pentru că sunt prezente câteva efecte mai speciale, în care cântăreții sunt puși într-o poziție mai dificilă, probabil aceasta este traiectoria lucrurilor în ziua de astăzi, trebuie să înveți să faci operă nu neapărat cu picioarele pe pământ, ci și în zbor. Eu spre exemplu am de cântat o linie mai dificilă în timp cesunt ridicată. Dar, efectele pentru public sunt foarte plăcute.


Până la urmă "Flautul fermecat" este o poveste și putem spune că poate fi adusă în timpuri moderne.

Important este să aibă sens, chiar dacă este o producție modernă.


Ce ne puteți spune de colaborarea cu partenerii de scenă, cu dirijorul spectacolului?

A fost foarte plăcut. Am avut două săptămâni de repetiții, ceea ce este foarte bine aici la Opera de Stat din Viena. Am reușit să punem la punct fiecare detaliu. Eu zic că e foarte important să comunici, indiferent de cine stă la pupitru sau cine este pe scenă, ca să iasă un produs frumos. Dirijorul și-a făcut și dânsul debutul, Constantin Trinks și a fost foarte emoționat, însă a avut un debut foarte frumos, a avut reacții pozitive.


Pentru că este o montare modernă, costumele sunt mai nonconformiste?

Nu chiar, stilul este între clasic și modern, ca să zic așa. Mie îmi place foarte mult ceea ce poartă Pamina în prima parte. Este o rochie foarte frumoasă, de o prințesă de Disneyland mai degrabă. La un moment dat e foarte frumos când apar foarte, foarte multe animale pe scenă, atunci când Tamino cântă la flautul său fermecat. E un moment foarte frumos.


Ce urmează după această serie de patru spectacole?

Din nou Mozart, ceea ce mă bucură. În ultimul timp am făcut trei opere de Mozart la rând. Am debutat cu Clemenza di Tito, am sărit de fapt într-un spectacol, dar mi-am făcut și debutul cu Servilla, acuma Pamina și următorul pas este opera Don Giovanni la Festivalul de la Salzburg, unde eu o să interpretez rolul Zerlinei, la fel un debut și mă bucură foarte mult pentru că debutez și la acest festival foarte important pentru un cântăreț de operă. Avem un cast fantastic din care o să învăț foarte multe. Don Giovanni este renumitul bas bariton Ildebrando D'Arcangelo, îl avem și pe Luca Pisaroni acolo, o avem și pe Genia Kuhmeier în Donna Anna. Sunt artiști deja consacrați, cu care o să am o deosebită onoare să colaborez.


Jeanine Costache