Discurile noastre preferate
Înapoi
Telemann, Hogwood și strălucirea muzicii vechi

Nu știu câți dintre dvs. sunteți în admirație față de ceea ce înseamnă spirit britanic - eu, unul, nu m-aș fi simțit deloc rău ca englez; asta și pentru că am impresia că civilizația britanică înseamnă, cel puțin în ultimele 3,4 secole, un model de coerență, de stabilitate și de continuitate. Una peste alta, această istorie se vede astăzi, din punct de vedere muzical, și în numărul mare de muzicieni englezi de valoare care servesc muzica "veche".
Muzica "veche", așa cum este numită la noi, cu un termen involuntar peiorativ, reprezintă o parte organică din cultura muzicală britanică; iar acel curent care a repus în atenție, în a doua jumătate a secolului XX, muzicile veacurilor trecute pentru a fi redate cât mai fidel realităților istorice de la data apariției lor și-a găsit în Anglia unul dintre cele mai fertile zone în care acesta se putea dezvolta.
Așa se explică, poate, prospețimea și spectaculozitatea pe care le veți putea aprecia și de care vă veți putea bucura ascultând imprimări cu concerte pentru 2, 3 instrumente și orchestră de Georg Philip Telemann, imprimări realizate de ansamblul "The Academy of Ancient Music" dirijat de Christopher Hogwood în iulie 1982, în biserica St. Jude's din Londra.
Nota muzicii, ca și cea a interpretării este festivă, luminoasă, senină. Asiști la un regal de cultură a sunetului etalată pe intrumentele autentice ale vremii lui Telemann (1681 - 1767), de la culorile albe și ceremonioase ale trompetelor la încă exoticele sonorități de flaut drept, oboe d'amore sau viola d'amore.
În privința gustului pentru stil, a științei lui Hogwood de a fraza sau de a crea efecte, nu sunt prea multe de spus, așa cum e de prisos să vorbești despre ceea ce îți pare ireproșabil.