ACUM:
10.00
Arpeggio
3 ore cu și despre Interpretul zilei, Opera si vedetele ei, CD Review.
Urmează: 12.55 Promo Informații despre evenimentele Radio România Muzical și ale partenerilor noștri.
Apoi: 12.59 Promo RRM Detalii despre cele mai interesante emisiuni ale zilei.

Discurile anului 2021

Arhiva edițiilor: 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013

Mezzosoprana Cecilia Bartoli - 'Queen of baroque' - Music box, 11 ianuarie 2021

Pentru prima ediție din 2021 a emisiunii de actualitate discografică de la Radio România Muzical, m-am oprit la un album semnat de celebra mezzosoprană Cecilia Bartoli, disc ce privește cu un ochi către trecut și unul către viitor. Pentru că include o selecție din înregistrări deja apărute, însă și două arii care nu fost publicate niciodată până acum sub semnătura Ceciliei Bartoli, care ne demonstrează încă o dată, că este o adevărată Regină a barocului, Queen of baroque, cum se intitulează și albumul prezentat. Cele două arii fac parte din operele Il trionfi del fato de Agostino Steffani și Allessandro nell’Indie de Leonardo Vinci, înregistrate în 2012, respectiv 2009.

Queen of baroque a apărut sub egida casei Decca pe 27 noiembrie 2020.

În ultimii ani, Cecilia Bartoli ne-a obișnuit cu câte un disc nou de autor pe an, apărut în noiembrie-decembrie. După o lungă perioadă, iată acum un disc cu compilații de pe albume mai vechi de suces care pun în lumină extraordinarul interes acordat de mezzosoprana italiană stilului baroc, care i se potrivește, de altfel, mănușă. Cecilia Bartoli, nu doar o cântăreață cu o voce ieșită din comun, dar și cu o inteligență vie și extrem de curioasă, a contribuit enorm la redescoperirea unor repertorii uitate, unde accentul cădea pe virtuozitate, dar și pe sensibilitate.

Iată pe acest album celebra aria Lascia ch’io pianga din opera Rinaldo de Handel, înregistrată în 1999 și apărută pe un album cu integrala acestei opere. Apoi, o arie din opera Astarsese de Riccardo Broschi înregistrată tot în 1999 și publicată pe albumul Sacrificium. Și, în cele din urmă, două momente din Stabat Mater: de Pergolesi, din 1991, unul dintre primele succese ale lui Bartoli, alături de June Anderson și din Stabat mater de Agostino Steffani, publicat în 2013, cu tenorii Julian Prégardian și Daniel Behle și contratenorul Franco Fagioli.

Pe albumul Sacrifium publicat în 2010, Bartoli interpreta celebra arie Ombra mai fu din opera Serse de Handel; pe albumul Opera proibita din 2005 regăsim o arie din dramma per musica Il trinfo d’inocenza de Antonio Caldara. Pe albumul Live in Italy din 1998 o arie din opera Griselda de Antonio Vivaldi. Pe același album Sacrificium din 2010, și o arie din opera Germanico in Germania de Nicola Porpora.

Toate, editate acum pe albumul Queen of baroque, apărut în 27 noiembrie 2020 care ne prezintă momente înregistrate cu 15-20 ani în urmă, care ne arată o extraordinară voce care și-a păstrat calitatea în timp și gustul pentru un repertoriu dificil de interpretat și puțin cunoscut publicului larg, însă extrem de spectaculos.


Cristina Comandașu