Arhivă : Cronici din festival Înapoi

'Anti-depresive' muzicale

Publicat: luni, 7 Septembrie 2015 , ora 8.50

"Dacă toți cei cu probleme depresive din lume ar putea încăpea într-o biserică pentru un asemenea concert, companiile farmaceutice ar da faliment." O definiție plastică a celor șase motete bachiene exprimată de către Sir John Eliot Gardiner. Potrivită și pentru descrierea evenimentului care a avut loc pe 6 septembrie, de la ora 19.30, în incinta arhiplină a catedralei Sf.Iosif din București.

Dintre toate proiectele în care corul Filarmonicii "George Enescu" este angrenat în această ediție a festivalului (nu puține), acesta poate fi menționat drept cel mai relevant pentru evidențierea calităților artistice ale ansamblului. Un gest temerar (chiar istoric) din partea dirijorului Iosif Ion Prunner, abordarea celor șase motete bachiene, lucrări de o extraordinară complexitate și densitate. Corul, în formula aleasă cu basso continuo (la orgă Simona Săndulescu), și-a putut etala din plin virtuozitatea și sensibilitatea, mai ales că momentele ample au variat ca structură polifonică, de la un număr de patru până la opt voci.

Înălțătoare, chiar festive, deși în parte cu destinație funerară, motetele bachiene în viziunea dirijorului Iosif Ion Prunner, la conducerea corului Filarmonicii "George Enescu", ar fi putut fi "prescrise" oricui, nu numai celor depresivi. O seară reușită pentru toți cei care au ales acest concert din programul destul de încărcat al zilei.


Monica Gurău-Mihalache