Albumul 'Baroque Divas' - CD Review, 29 februarie

Publicat: vineri, 26 Februarie 2016 , ora 10.30

"Baroque Divas" - un album competiție?

"Baroque Divas", un album care la prima vedere ar putea să pară o competiție adusă în vremurile noastre odată cu muzica acelor timpuri. Istoria operei este plină de astfel de rivalități care au fascinat publicul. În perioada din care vine muzica pe care ne-o propune albumul Baroque Divas, competiția pentru faimă era extrem de pasională și se transforma, nu de puține ori, într-o adevărata bătălie. De amintit în acest sens este legendara rivalitate dintre divele barocului Francesca Cuzzoni și Faustina Bordoni care, se spune că au ajuns să recurgă la pumni și palme pentru a-și asigura un loc pe scenă. Asta în ciuda faptului că despre măiestria lor scenică sunt numai cuvinte de laudă.

George Petrou și "Armonia Atenea", liantul acestui album

Actualele primadone ale vocilor grave Vivica Genaux, Sonia Prina, Marry Ellen-Nesi și Romina Basso, calcă pe urmele impulsivelor lor predecesoare, pentru a da viață, însă cu politețe colegială, acestui remarcabil disc ce cuprinde arii pentru mezzosoprană și contraltă: două stele mezzo și două contralte de top, arbitrate de dirijorul George Petrou și Orchestra sa "Armonia Atenea". În fapt liantul acestui material discografic este acest maestru al baghetei, câștigător al prestigiosului premiu german ECHO Klassik și admirabila sa orchestră.

Comparațiille sunt inevitabile

Dincolo de acest demers lăudabil de a scoate la iveală niște partituri puțin cunoscute, comparațiile între cele patru voci sunt inevitabile atunci când asculți albumul. Așa am remarcat că Vivica Genaux, acest diamant tare al vocilor de mezzo, pune în evidență timbrul său matur, bine calibrat cu o coloratură lejeră și curată. În schimb contralta Sonia Prina aduce în momentele ei mai puțină căldură, iar tehnica ei se dovedește a fi mai greioaie, mai ales în intonarea trilurilor. Poate cea mai emoționantă voce de pe acest album este cea a contraltei Romina Basso expresivă și plină de căldură, mai ales în aria "Vedro con mio diletto" din opera Il Giustino RV 717 de Antonio Vivaldi. Despre mezzosoprana Mary Ellen Nesi pot spune că are meritul de a aduce în album o binevenită porție de franceză sub semnătura lui Christoph Willibald von Gluck, o muzică pe care o stăpânește, iar siguranța din glasul ei este evidentă.

Album lansat pe 20 noiembrie 2015, este inclus în cadrul campaniei "Votează discul de muzică clasică al anului 2016"

Vă invit să ascultați rubrica CD Review pe 29 februarie, în emisiunea "Arpeggio", de la ora 11.30