ACUM:
10.00
Arpeggio
3 ore cu și despre Interpretul zilei, Opera si vedetele ei, CD Review.
Urmează: 12.55 Promo Informații despre evenimentele Radio România Muzical și ale partenerilor noștri.
Apoi: 12.59 Promo RRM Detalii despre cele mai interesante emisiuni ale zilei.

Arhivă : Recomandări Înapoi

Martha de Friedrich von Flotow la Opera în interpretări de referință, duminică 4 octombrie

Publicat: joi, 1 Octombrie 2015 , ora 16.02

Mari voci: Lucia Popp și Siegfried Jerusalem - protagoniști ai integralei discografice - dar și Enrico Caruso, Joan Sutherland sau Mario del Monaco în documente sonore, sau Renee Fleming și Jonas Kaufmann cu arii celebre din această partitură.

Un spectacol de operă puțin cunoscut care cuprinde însă secvențe vocale devenite adevărate "șlagăre".

Nu numai o filă de istorie a discografiei de operă a secolului trecut, ci și rememorarea unei partituri foarte populare pe parcursul mai multor decenii ale secolului 19 și începutului de veac 20. Lăsată în umbră o perioadă - ca spectacol integral - această lucrare a rămas în repertoriul marilor voci ale fiecărei generații prin câteva secvențe celebre, iar în ultima vreme revine în atenția publicului și prin noi montări, așa cum s-a întâmplat la Boston, anul trecut. Nu numai înregistrarea integrală ci și ocazia de a compara acele fragmente devenite veritabile șlagăre în câteva variante vocale mult aplaudate de publicul unor ...epoci diferite vă propune ediția din 4 octombrie a emisiunii Opera în interpretări de referință.

Friedrich von Flotow, un creator german născut în 1812 în Mecklenburg, un nume de prestigiu al vremii sale, cu cele aproximativ 30 de titluri de operă prezentate pe scene importante ale secolului 19, de la Viena, Berlin, Hamburg sau Paris la Torino, Praga sau Sankt Petersburg, pentru a menționa doar câteva. O parte dintre partituri s-au pierdut, altele au fost uitate și doar Martha ne reamintește nouă, celor de astăzi, de muzicianul Friedrich von Flotow - un personaj care - la 27 de ani - cucerea Parisul cu opera "Naufragiul Meduzei"(după un șir de alte titluri deja prezentate) și apoi - în 1844 -atrăgea atenția la Hamburg cu opera sa romantică vorbind despre "Alessandro Stradella".

Opere comice, romantice, vaudeviluri, balete s-au succedat în biografia creatoare a acestui compozitor german școlit în mediul francez, la Conservatorul din capitala Franței, fiind influențat de autorii francezi ai vremii, de la Auber la Gounod sau Offenbach.

"Martha", opera prezentată la Viena în 1847 stă marturie sintezei componistice realizate de Flotow, păstrând o remarcabilă naturalețe expresivă.

Anca Ioana Andriescu