ACUM:
16.30
Festivalul Internațional „George Enescu”
Urmează: 19.30 Festivalul Internațional „George Enescu”
Apoi: 21.30 Scena europeană Înregistrări sau concerte în direct.

Arhivă : Cronici Înapoi

AUDIO. Pianista Oana Popescu în recital la Sala mică a Ateneului Român

Publicat: miercuri, 17 Octombrie 2018 , ora 16.59

Cel de-al doilea recital din cadrul actualei Stagiuni de marți seara a avut loc în data de 16 octombrie

Stagiunea de marți seara de la Sala mică a Ateneului Român este, pentru mulți muzicieni, ocazia de a stabili o relație mai directă cu publicul bucureștean. Fie că e vorba de tineri studenți care își încep cariera, fie că e vorba de interpreți în toată puterea cuvântului, spațiul impune o anume familiaritate apreciată atât de muzicieni, cât și de public. Cea mai recentă dovadă în acest sens este recitalul susținut aseară de pianista Oana Popescu. Alegerile în materie de program arată un muzician ce cunoaște atât propriile puncte forte, cât și preferințele publicului, fapt răsplătit cu remarci călduroase din partea acestuia.

"Mi-a plăcut foarte mult. Reușită și cu mult suflet. S-a văzut în toate piesele că însemnau foarte mult pentru ea. Se vede că pune multă pasiune în tot ceea ce face."

"Ce mă inspiră de obicei la genul ăsta de concerte este să fiu în preajma unor oameni pasionați de ce fac. Și despre tânăra care ne-a încântat în seara asta... pot să spun că se simte. Eu de profesie sunt psiholog și asta observ, pasiunea și implicarea cu care face ce face."

"Am adunat piesele care îmi plac cel mai mult și îmi face plăcere să le studiez. Eu locuiesc acum în Elveția și în ultimii ani am început să învăț piese de George Enescu. Și acum, în recitalurile mele, nu trebuie să lipsească o piesă de George Enescu." - a fost pianista Oana Popescu după recitalul său de marți, 16 octombrie.

Din punct de vedere tehnic, programul prezentat nu a lăsat de dorit, seara începând cu Variațiuni pe o temă de Paganini op. 35 de Johannes Brahms, lucrare exigentă mai ales în privința realizării propriu-zis instrumentale. În materie de expresivitate, pianista reușește să surprindă aspecte de subtilitate, prezentând unele lucrări foarte cunoscute - precum Fantazia-impromptu în do diez minor op. 66 de Frederic Chopin sau "Clair de lune" din Suita bergamască de Claude Debussy - în variante noi, inedite. Unul dintre factorii necunoscuți ai recitalului său din data de 16 octombrie a fost lucrarea lui Michael Künstle, "Cercul românesc", lucrare ce a captat atenția publicului atât prin stilul cinematic precum și prin tematica de inspirație folclorică românească. Sonata în Re major op. 24 de George Enescu, lucrare ce a încheiat recitalul pianistei, a dovedit abilitatea acesteia de a sintetiza caracteristicile stilistice ale unui compozitor.

Reportaj realizat de Petre Fugaciu