Arhivă : Cronici Înapoi

AUDIO. Muzică bună la Radio în 2020

Publicat: marți, 30 Iunie 2015 , ora 15.38

"Cum apropiem publicul anului 2020 de muzica bună?" a fost întrebarea la care au încercat să răspundă invitații Conferinței Media 2020 astăzi, 30 iunie 2015, în cea de-a doua parte a manifestării organizate de Radio România și Uniunea Audiovizualului Asia-Pacific. Au luat cuvântul Oltea Șerban Pârâu, Directorul Centrului Cultural Media Radio România, Steve Robinson, Vice-președinte executiv al rețelei WFMT din Chicago, Vijaya Laxmi Chhabra, fost director general al Radio Doordashan, instituția media publică a Indiei, Carsten Dufner, liderul departamentelor de muzică și producție din cadrul MDR Klassik și Sophia Seung Joo Hong, Director Executiv al Korea Broadcasting System.

Fiecare și-a prezentat propria viziune asupra apropierii publicului de muzica de bună calitate - de la crearea și promovarea seriilor de manifestări muzicale, în cazul Radio România, prin turneele Pianul Călător, Duelul Viorilor sau Vioara lui Enescu la sate - la o augmentare a conținutului muzical în mediul on-line, prin intermediul podcasturilor, așa cum este cazul radioului din Chicago, după cum a argumentat Steve Robinson:

"E un schimb permanent de informație între on-air și on-line, iar prin promovarea în ambele medii câștigăm ascultători și de-o parte și de alta. Avem un număr record, la nivel mondial, de oameni care accesează aceste pod-casturi cu muzică clasică după promovarea la radio, dar și reciproca este valabilă, într-adevăr la un nivel mai redus însă. Sunt câțiva care spun: da, aș vrea să ascult asta și la radio. Astfel, revin pe frecvențele noastre."

Prezentările care însoțesc muzica sunt extrem de importante, afirmă Carsten Dufner:

"Este cunoscut faptul că publicul care apreciază muzica clasică are o medie de vârstă în jur de 50 de ani. Parțial acest lucru se întâmplă și pentru că nu a fost găsită încă o metodă potrivită de adresare pentru tânăra generație, ca ei să se regăsească în această muzică. Interacțiunea între realizatorii de emisiuni și public este iarăși importantă și aici intervin rețelele de socializare. Trebuie să revenim la spiritul muzicii. Ea trebuie să ne bucure, să ne întristeze sau să ne amintească diferite experiențe. Asta vor, de fapt, tinerii."

Prezentarea a fost încheiată de Sophia Seung Joo Hong care a afirmat: "Muzica bună este ceea ce publicul cere unui post. De aceea feed-back-ul lor este crucial în crearea unor programe apreciate. Oferiți-le muzica preferată și ei vor alege canalul dumneavoastră."

Reportaj realizat de Lucian Haralambie