Arhivă : Cronici Înapoi

'Fantoma de la operă' la inaugurarea noului sediu al Teatrului de Operetă și Musical 'Ion Dacian'

Publicat: luni, 26 Ianuarie 2015 , ora 13.21

Un nou teatru destinat spectacolelor de operetă și musical și-a deschis porțile în 24 ianuarie cu "Fantoma de la operă" de Andrew Lloyd Webber, un titlu care în aproape trei decenii de când a fost montat pentru prima dată a făcut înconjurul lumii. Iată ingredientele unui succes de casă, căci în doar câteva zeci de minute biletele la primele două reprezentații din 24 și 25 ianuarie au fost epuizate. "O satisfacție imensă" - după cum a declarat Răzvan Ioan Dincă - director general al Operei Naționale București, instituție de care aparține și compania Teatrului de Operetă și Musical "Ion Dacian":

"Inaugurăm cu Fantoma de la operă. Este spectacolul cel mai longeviv pe care l-a avut musicalul ca gen, este cel mai bine vândut spectacol din istoria musicalurilor și sperăm că și-n România nu-și va dezminți succesul internațional..."

O bucurie pe deplin meritată dacă ne gândim că noua clădire de pe malul Dâmboviței este primul teatru construit după anul 1989, și vine ca o reparație morală adusă unei companii care a fost găzduită impropriu - într-o sală fără acustică și fosă pentru orchestră - până în urmă cu aproape trei ani, de Teatrul Național București. Rezultatul - o construcție modernă din sticlă și metal, cu spații personalizate - în foaier tronează un candelabru realizat din instrumente muzicale - cu o sală care găzduiește 550 de locuri și asigură o vizibilitate foarte bună, cu o scenă generoasă, multifuncțională dotată cu toate mijloacele tehnice necesare realizării unor producții muzicale complexe așa cum este și Fantoma de la operă. Seara acestui dublu eveniment a fost precedată la ora 17.00 de o conferință de presă la care au luat parte Răzvan Ioan Dincă și regizorul australian Stephen Barlow, acesta din urmă dezvăluind câte ceva din viziunea sa regizorală:

"Sper că publicul va reuși să stabilească o legătură emoțională cu ce se petrece pe scenă. Acest musical este rezultatul muncii unui compozitor neînțeles, rănit din dragoste... Întotdeauna în dragoste este nevoie să faci alegeri și vedem în spectacol cum Christine este confruntată cu alegerea între dorința erotică față de un bărbat, pe de-o parte, și alegerea unei vieți liniștite alături de un alt bărbat, pe de altă parte. Spectacolul nu reflectă atât ce se întâmplă cu fantoma, cât ce se întâmplă cu Christine în tot acest context. Povestea în sine este o combinație a unei povești de dragoste complexe și complicate, cu mult mister și crimă..."

La ora 19.00 a bătut și ultimul gong al începerii mult așteptatei premiere Fantoma de la operă, o combinație originală între musical și operetă, aceasta din urmă fiind mai mult accentuată de regizorul australian într-un spectacol modern așa cum este și muzica mozaicată scrisă de Andrew Lloyd Webber. Din punct de vedere vizual spectacolul atrage publicul de toate vârstele, iar din cel al audiției am apreciat vocea și prestația sopranei Irina Baianț alături de două nume sonore din zona teatrului și muzicii pop: Adrian Nour și Florin Ristei. Au reușit să transmită dincolo de scenă propriile emoții într-un spectacol în care am avut surpriza să aud o orchestră omogenă și bine strunită de dirijorul Ciprian Teodorașcu. Ei au fost în 25 ianuarie 2015 actorii principali ai Fantomei de la operă - un spectacol căruia îi dorim un succes asemănător cu cel de la Londra, din 1986.

Jeanine Costache