Arhivă : Cronici Înapoi

Stagiunea de Marți seară - 4 martie 2014

Publicat: miercuri, 5 Martie 2014 , ora 13.04

O reîntâlnire pe cât de plăcută pe atât de așteptată de publicul bucureștean care a umplut Sala Mică a Ateneului Român pentru o a reasculta pe pianista Sânziana Mircea. Că este o muziciană inteligentă, sensibilă, cu un ton cald și cu o mare plăcere de a cânta a demonstrat-o și în 4 martie, Sânziana Mircea revenind pentru a treia oară în Stagiunea de Marți seară. Nume deja cunoscut în viața muzicală, cu o bogată experiență scenică dobândită în diverse săli de concerte din Europa, Statele Unite ale Americii și Japonia, Sânziana Mircea a cunoscut în 2014 și debutul în Marea Britanie printr-un recital susținut pe una dintre cele mai prestigioase scene de concert din Londra, catedrala "Saint Martin in the Fields". Sânziana Mircea demonstrează cu fiecare recital prezentat că este un talent de excepție dublat de maturitate artistică, ea oferind și ieri seară un program frumos conturat despre care a vorbit cu aceeași plăcere care îi însoțește cântul:

"N-am vrut să renunț la Enescu pentru că este a treia oară când cânt în Stagiunea de Marți seară și-am spus …nu se poate ca în casa lui Enescu să nu aduc ce-i mai frumos. Și-atunci am ales Pavană din Suita op.10 și Rapsodia Română transcrisă chiar de Enescu - o piesă mai puțin cântată în această variantă. Am descoperit în ultima perioadă Mozart și-mi face mare plăcere să-l cânt, de aceea am început seara cu o sonată mozartiană, apoi tot din categoria mai puțin cunoscute am ales acele lieduri de Schubert, în transcripția lui Liszt, totul a pornit de la Ave Maria și mi-am spus că trebuie să mai găsesc ceva cu care să o combin, iar după pauză Liszt - Venezia și Napoli, și-apoi Enescu. M-am simțit extraordinar alături de atâția prieteni în sală și profesori, am simțit o energie foarte pozitivă… m-am bucurat să fiu din nou aici."

Sânziana Mircea a confirmat și a fascinat încă o dată publicul care a rasplătit-o cu apluze entuziaste care nu s-au stins până ce talentata muziciană nu a oferit și un al treilea bis - Libertango de Astor Piazzola - un public din care am desprins și opinia pianistei Verona Maier:

"Pentru Sânziana Mircea, pianul este un instrument. Este evident că e modalitatea sa de-a comunica muzica pe care o simte într-un fel foarte special, aș zice că e de-o muzicalitate absolut ieșită din comun. Și pianul… din noțiunea repertorială, dar și din ceea ce am auzit aici e sigur că nu-i mai ajunge. Sper din tot sufletul ca nevoia ei de-a se exprima să o ducă înspre săli din ce în ce mai generoase, înspre un public din ce în ce mai divers și să provoace bucuria pe care sunt convinsă că a provocat-o în această seară publicului de la Ateneul Român, să o provoace, cum spuneam, cât mai des."

Cu siguranță Sânziana Mircea a provocat publicului, după reacția pe care a avut-o rechemând-o de mai multe ori la rampă, o mare bucurie cu talentul, pasiunea, muzicalitatea susținute de o foarte bună tehnică pianistică și o pregătire riguroasă într-un program captivant.

Jeanine Costache