Arhivă : Cronici Înapoi

Galele Tinerilor Laureați la Concursuri naționale și internaționale - ediția a XXIII-a

Publicat: luni, 21 Octombrie 2013 , ora 14.58

Într-o variantă de buzunar a avut loc la Centrul de cultură Arcuș, ediția cu numărul XXIII a Galelor Tinerilor Laureați la Concursuri naționale și internaționale. Restricțiile financiare au determinat concentrarea festivalului creat în 1991, în doar două recitaluri ce nu au făcut rabat de la calitatea muzicală interpretativă.

Vineri, 18 octombrie, a fost programat violonistul Răzvan Anemțoaiei, student în anul al II-lea la Universitatea Națională de Muzică din București, la clasa doamnei conf.univ.dr. Luminița Burcă, discipolă a regretatului maestru Ștefan Gheorghiu. Tânărul violonist s-a născut la Deva, unde a absolvit Liceul de Artă, la clasa profesoarei Mirela Calciu. Pregătirea preuniversitară a lui Răzvan Anemțoaie a fost sprijinită substanțial și de prezența la primele cinci ediții ale cursului internațional de măiestrie violonistică de la Arcuș, organizat în colaborare cu UCIUR și Asociația Culturală Ecaterina Stan. Sub îndrumarea maeștrilor Ștefan Gheorghiu și Liviu Câșleanu, Răzvan Anemțoaiei a realizat performanțe importante, împreună cu Viorica Boierescu, lector universitar la Universitatea Națională de Muzică din București, violonistul a tălmăcit lucrări de Johann Sebastian Bach, George Enescu, Pablo de Sarasate și Henryk Wieniawski.

Cel de-al doilea a prezentat studenți ai Academiei Gheorghe Dima din Cluj. Sâmbătă seară, pianistul Benjamin Dioszegi student în anul I, clasa profesorului univ. Adriana Bera, a cântat Sonata op. 27 nr. 1 în mi bemol major de Beethoven și Studiul transcendental nr. 7 Eroica, de Franz Liszt. Flautista Cătălina Popa, studentă în anul al II-lea al ciclului de masterat, împreună cu Nagy Gergo, student al profesorului Adriana Bera au oferit publicului Impresiile Exotice compuse de Sigfrid Karg-Elert și Fantezia Carmen de Francois Borne.

Galele de la Arcuș își mențin perenitatea, slujing în egală măsură atât pe tinerii interpreți, cât și nevoia publicului de-a avea acces la muzică.

Ecaterina Stan