Arhivă : Cronici Înapoi

Stagiunea de marți seară - 12 februarie 2013

Publicat: miercuri, 13 Februarie 2013 , ora 13.33

Pe afișul Filarmonicii "George Enescu" a fost înscris marți, 12 februarie, recitalul pianistului Cătălin Răducanu. Un tânăr muzician aflat pentru prima dată pe scena Sălii Mici a Ateneului Român în cadrul Stagiunii de marți seară, un pianist la început de drum - Cătălin Răducanu fiind în primul an la Universitatea de muzică din București - care s-a încumetat la un program dificil cuprinzând Sonata op.58 nr.3 în si minor Frédéric Chopin, Pavana din Suita op.10 nr.2 de George Enescu și Patru piese din Ciclul Vingt Regards sur L'Enfant Jesus de Olivier Messiaen.

Cătălin Răducanu îi datorează formarea pianistică și dragostea pentru artă Almei Petra Apostolenu, la clasa căreia a absolvit Colegiul Național de Arte "Dinu Lipatti". După mai multe concursuri câștigate, printre care și un premiu componistic la Concursul de Interpretare Pianistică și Compoziție "Carl Filtsch" de la Sibiu, și după stagii de măiestrie la Sighișoara cu Gabriel Amiraș și Imre Roman, tânărul muzician urmează cursurile Universității de Muzică București la clasa mult apreciatei pianiste Dana Borșan.

Emoționat să se afle pe unul dintre cele mai importante podiumuri de concerte din țară, Cătălin Răducanu a declarat:

"Vă mărturisesc faptul că am avut niște emoții cumplite, credeam că nu o să-mi iasă nimic, dar când am început să cânt am simțit că sunetele parcă și-au atins scopul. Deși nu mă așteptam, am avut parte de un public numeros și lucrul acesta m-a surprins plăcut. Sonata de Chopin am ales-o pentru că o studiez în prezent la conservator, piesele de Messiaen le-am interpretat pentru că sunt mai spectaculoase și pentru că la noi sunt mai rar cântate, Pavana de Enescu o ador, iar bisul mi-am dorit să fie jucăuș, ca o glumă."

Cu un preludiu de Dmitri Șostakovici a încheiat Cătălit Răducanu programul său dificil, conturat cu multă sensibilate, cu expresivitate și cu o bună tehnică pianistică.

Atenta pregătire muzicală i-a permis lui Cătălin Răducanu să treacă peste emoțiile inerente pe care le-a transformat în unele constructive, evoluția lui fiind răsplătită de publicul numeros aflat în Sala Mică a Ateneului Român. La prima sa apariție, Cătălin Răducanu și-a confirmat talentul pianistic pe care va continua să-l șlefuiască pentru a ajunge la performanțe notabile. Cu siguranță vom mai auzi despre evoluțiile lui interesante.


Jeanine Costache