ACUM:
1.00
Notturno
produs de BBC, preluat prin Uniunea Europeană de Radio
Urmează: 7.00 Musica viva Matinalul altfel marca Radio România Muzical.
Apoi: 9.55 Promo Informații despre evenimentele Radio România Muzical și ale partenerilor noștri.

Arhivă : Cronici Înapoi

Stagiunea de marți seara la Ateneul Român

Publicat: miercuri, 18 Ianuarie 2012 , ora 13.18

Al doilea concert al anului, inclus în Stagiunea de marți seara organizată de Filarmonica "George Enescu" în Sala mică a Ateneului Român, l-a avut protagonist pe tânărul contrabasist Szasz Magor - student în anul al III-lea la clasa profesorului Ștefan Thomasz de la Universitatea Națională de Muzică din București.

Szasz Magor este deja un artist cunoscut publicului din București și din țară, cu o agendă concertistică destul de bogată, demnă de remarcat având în vedere raritatea aparițiilor acestui instrument în prim-plan pe scenele noastre.


Tehnică interpretativă bună, sunet plăcut

Marți, 17 ianuarie 2012, a prezentat câteva ipostaze ale posibilităților sale interpretative. În primele două piese - Divertismentul în Re major de Joseph Haydn și Sonata Arpeggione de Franz Schubert - a fost acompaniat de pianista Viorica Boerescu, o apropiată și apreciată colaboratoare a clasei de contrabas de la Universitatea bucureșteană. Atât tehnica interpretativă, cât și sunetul plăcut, greu de obținut la acest instrument, au făcut din aceste două creații o parte foarte reușită a recitalului de marți seară. Au urmat două opusuri în care Szasz Magor a fost acompaniat la chitară de Mihaela Iordache - piesa în formă de habaneră de Maurice Ravel și celebrele Variațiuni pe coarda sol de Nicolo Paganini - ambele interpretate la același nivel tehnic bun. Au fost însă mici nesincronizări, poate și din cauza noutății acestei formule de duo.


Szasz Magor în altă ipostază interpretativă

În final, contrabasistul Szasz Magor a cântat alături de colegii săi Răzvan Popescu, Andrei Nițică și Victor Savca într-un cvartet de contrabași. În această formulă deja bine consolidată au interpretat transcripții după două creații apreciate - Adagio de Tomaso Albinoni și Passione amorosa de Giovanni Bottesini.

Așa s-a încheiat acest adevărat spectacol care a beneficiat de o asistență numeroasă.

Dan Ghineraru