Arhivă : Cronici
Înapoi
Cântareti români la Wiener Staatsoper
Publicat: luni, 22 Iunie
2009
, ora 15.41

Aida
de Giuseppe Verdi, o lucrare de rezistenta în repertoriul teatrelor muzicale
din întreaga lume, a fost interpretata în 22 iunie 2009 la Opera de
Stat din Viena, în distributie aflându-se trei artisti români: Dan
Paul Dumitrescu în rolul Regelui, Alexandru Moisiuc în cel
al lui Ramfis si Elisabeta Marin, care a interpretat rolul Preotesei.
Toti trei provin din Bucuresti, unde au urmat studiile la catedra de canto
a Universitatii de muzica. Primul dintre cei trei artisti amintiti, care
a devenit membru în ansamblul Operei din Viena înca din 1996, este Alexandru
Moisiuc. Basul Dan Paul Dumitrescu a fost angajat în anul 2000, iar tânara
soprana Elisabeta Marin a debutat la Opera din Viena destul de recent,
si anume din stagiunea trecuta, 2007-2008.
Spectacolul a demonstrat înca o data o fateta îmbucuratoare a actualitatii muzicale imediate, si anume ca absolventi ai scolii de cânt românesti se regasesc nu doar ca exceptii, ci frecvent si constant în distributii internationale, pe scene cu traditie cum este cea a Operei de Stat din Viena. Dumitrescu, Marin si Moisiuc s-au integrat astfel cu naturalete în angrenajul spectacolului; în special cei doi basi-baritoni au avut posibilitatea sa se profileze, nu în ultimul rând datorita rolurilor destul de marcante pe care le-au interpretat.
Dar reusita spectacolului în ansamblu s-a datorat în primul rând celor trei roluri principale, Aida, Amneris si Radames, precum si conducerii dirijorale, detinute de italianul Paolo Carignani, experimentat dirijor de opera originar din Milano. In distributia cu adevarat internationala, lituaniana Violeta Urmana a întruchipat rolul Aidei, în timp ce partitura lui Amneris a fost redata de italianca Luciana d'Intino, îndelung rasplatita cu ovatii de catre public. In fine, tenorul Johan Botha, impozant ca voce si statura în rolul lui Radames, a fost un partener scenic echilibrat al Violetei Urmana, soprana dramatica foarte bine cotata la ora actuala, nu doar în Aida, ci si în dificile roluri wagneriene.
Spectacolul a demonstrat înca o data o fateta îmbucuratoare a actualitatii muzicale imediate, si anume ca absolventi ai scolii de cânt românesti se regasesc nu doar ca exceptii, ci frecvent si constant în distributii internationale, pe scene cu traditie cum este cea a Operei de Stat din Viena. Dumitrescu, Marin si Moisiuc s-au integrat astfel cu naturalete în angrenajul spectacolului; în special cei doi basi-baritoni au avut posibilitatea sa se profileze, nu în ultimul rând datorita rolurilor destul de marcante pe care le-au interpretat.
Dar reusita spectacolului în ansamblu s-a datorat în primul rând celor trei roluri principale, Aida, Amneris si Radames, precum si conducerii dirijorale, detinute de italianul Paolo Carignani, experimentat dirijor de opera originar din Milano. In distributia cu adevarat internationala, lituaniana Violeta Urmana a întruchipat rolul Aidei, în timp ce partitura lui Amneris a fost redata de italianca Luciana d'Intino, îndelung rasplatita cu ovatii de catre public. In fine, tenorul Johan Botha, impozant ca voce si statura în rolul lui Radames, a fost un partener scenic echilibrat al Violetei Urmana, soprana dramatica foarte bine cotata la ora actuala, nu doar în Aida, ci si în dificile roluri wagneriene.