Arhivă : Cronici
Înapoi
SoNoRo Finale
Publicat: duminică, 8 Noiembrie
2009
, ora 18.35

Duminica, 8 noiembrie, scena Ateneului Român a rezervat numai surprize
placute: dupa seara muzicala aniversara dedicata contrabasistului
si profesorului Ion Cheptea sâmbata, am asistat aseara la concertul
Finale din cadrul Festivalul International de Muzica de
Camera "SoNoRo". Programul a însemnat primul "Ramas-bun"
al editiei din acest an a festivalului: mâine este programat un concert
dedicat bursierilor "SoNoRo-Interferente", iar în urmatoarele
doua seri concertele vor continua la Iasi si Cluj-Napoca.
Acordurile Concertului pentru doua viori si orchestra în re minor de Johann Sebastian Bach au deschis programul "SoNoRo Finale", avându-i solisti pe Alina Pogostkina si Gilles Apap; desi sunt temperamente diferite, cei doi muzicieni s-au "completat" interpretativ, dând partiturii doza necesara de austeritate, candoare si seninatate. Cunoscuta partitura bachiana a fost urmata de Passacaglia dupa o tema de Händel, compusa de Johann Halvorsen. Interpretata în versiunea pentru vioara si violoncel de catre Alina Pogostkina si David Cohen, piesa bazata pe o tema dintr-o lucrare pentru clavecin de Händel a adus "ecouri" ale muzicii baroce, transformându-le în sonoritati apartinând începutului de secol XX.
Pianista Diana Ketler, violonistul Alexander Sitkovetsky si clarinetistul Chen Chalevi au interpretat într-o maniera plina de temperament Povestea soldatului de Igor Stravinski, realizând trecerea - prin ritmuri de passo doble, jazz si tango "faustian" - spre cea de-a doua parte a serii muzicale. Caracterul romantic al muzicii Cvartetului cu pian în do minor de Richard Strauss - piesa în care am remarcat vibrato-ul corzilor grave, reprezentate în ansamblul "Raro" de violistul Razvan Popovici si violoncelistul Bernhard Naoki Hedenborg - s-a "topit" în atmosfera exuberanta a unor prelucrari din folclorul irlandez, în care au "stralucit" contrabasistul Petru Iuga si nonconformistul violonist Gilles Apap.
Acordurile Concertului pentru doua viori si orchestra în re minor de Johann Sebastian Bach au deschis programul "SoNoRo Finale", avându-i solisti pe Alina Pogostkina si Gilles Apap; desi sunt temperamente diferite, cei doi muzicieni s-au "completat" interpretativ, dând partiturii doza necesara de austeritate, candoare si seninatate. Cunoscuta partitura bachiana a fost urmata de Passacaglia dupa o tema de Händel, compusa de Johann Halvorsen. Interpretata în versiunea pentru vioara si violoncel de catre Alina Pogostkina si David Cohen, piesa bazata pe o tema dintr-o lucrare pentru clavecin de Händel a adus "ecouri" ale muzicii baroce, transformându-le în sonoritati apartinând începutului de secol XX.
Pianista Diana Ketler, violonistul Alexander Sitkovetsky si clarinetistul Chen Chalevi au interpretat într-o maniera plina de temperament Povestea soldatului de Igor Stravinski, realizând trecerea - prin ritmuri de passo doble, jazz si tango "faustian" - spre cea de-a doua parte a serii muzicale. Caracterul romantic al muzicii Cvartetului cu pian în do minor de Richard Strauss - piesa în care am remarcat vibrato-ul corzilor grave, reprezentate în ansamblul "Raro" de violistul Razvan Popovici si violoncelistul Bernhard Naoki Hedenborg - s-a "topit" în atmosfera exuberanta a unor prelucrari din folclorul irlandez, în care au "stralucit" contrabasistul Petru Iuga si nonconformistul violonist Gilles Apap.