Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Premiera "Callas - Oana Pellea", la Opera Națională București

Publicat: miercuri, 21 Februarie 2024 , ora 13.51

Opera Națională București prezintă, pe 24 și 25 februarie, de la ora 18:30, premiera Callas - Oana Pellea de Terrence McNally, o producție originală, la intersecția dintre teatru și operă, ce explorează multiplele fațete ale personalității sopranei Maria Callas. Piesa lui Terrence McNally urmărește un masterclass susținut de divă la Juilliard School of Music din New York, în ultimii ani din viață. Traducerea, adaptarea și regia poartă semnătura lui Laurențiu Rusescu, iar direcția muzicală îi aparține dirijorului Daniel Jinga.

"Ce v-a adus în această producție?" a fost una dintre întrebările la care actrița Oana Pellea - Invitatul Săptămânii în Perpetuum mobile - a răspuns în interviul realizat de Lucian Haralambie:

Textul, în primul rând. Textul este excepțional; după cum bine se știe, are un Premiu Tony. Și, bineînțeles, acest fenoment numit Maria Callas.


Cum s-a schimbat percepția dumneavoastră asupra vieții și activității sopranei Maria Callas după ce ați intrat în acest proiect?

Frumoasă întrebare! Sigur că am fost o admiratoare și o iubitoare de Callas, dar nu știam atât de multe amănunte. Nu știam foarte multe despre viața ei dramatică, despre firea ei generoasă, despre faptul că întotdeauna s-a socotit pe de-o parte, Maria, și pe de altă parte, La Callas. Am aflat foarte multe. Am făcut o muncă destul de aplicată de a mă documenta și... m-a introdus... Cu acest proiect am avut ocazia să intru puțin în această lume miraculoasă a operei și a Mariei. Și, pentru asta, sunt recunoscătoare acestui proiect.


Legătura dintre operă și teatru este evidentă. În cazul dumneavoastră, care au fost punctele comune cu teatrul liric?

E prima dată când am onoarea să pășesc pe scena Operei Naționale din București și sunt foarte încântată. Am parteneri cărora le sunt îndatorată pentru că sunt profesioniști și îmi face mare, mare plăcere să împart scena cu ei. Granița asta dintre teatru și operă - din cauza asta am început zicând că textul m-a atras prima dată - este excepțional de bine creionată în această piesă. E o relație... poți să spui că e foarte aproape și, în același timp, nu la polul opus, dar sunt mari diferențe și mari apropieri între operă și teatru.


În câteva cuvinte... cei care vor fi în sală sâmbătă, la ce ar trebui să se aștepte?

Ar trebui, în primul rând, să nu se aștepte la o imitație a lui Callas. Callas este inimitabilă. Nu se poate imita. Nu mi-am propus asta. Mi-am propus să mă apropii de acest spirit excepțional și, cu multă smerenie, să-l înfățișez publicului atât cât am fost eu în stare să o fac.

Ar trebui să se aștepte, într-adevăr, la o îmbinare frumoasă între teatru... pentru că e și teatru, e și emoție, e și umor foarte mult în textul respectiv; se și cântă și sunt și momente de performanță artistică din punct de vedere teatru sau din punct de vedere cânt. Deci, e o îmbinare reușită, cred eu, și cred că va satisface și publicul de operă, și publicul de teatru.


Cum a fost colaborarea cu muzicienii Operei Naționale București?

Minunată! E o perioadă frumoasă a vieții mele. M-am simțit frumos primită de către Opera Națională, m-am bucurat de voci mare pe care o să le auziți în spectacol. Lucrul cu regizorul Laurențiu Rusescu a fost minunat. A fost foarte bine. Toate compartimentele au răspuns extraordinar. Sunt foarte mulțumită și îndatorată Operei Române.


Vor fi două reprezentații ale spectacolului "Callas - Oana Pellea". Ambele se vor desfășura cu casa închisă sâmbătă și duminică. Va reveni spectacolul în programul Operei Naționale București?

Din fericire, da. În luna martie nu se va juca, dar în aprilie, mai și probabil și în iunie se va juca, sperând la o reluare în toamnă.


(sursa foto: facebook)