Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu dirijorul Stefan Geiger

Publicat: miercuri, 31 Ianuarie 2024 , ora 9.40

Gamer's Symphony este titlul concertului propus vineri, 2 februarie, de Orchestra Filarmonicii de Stat "Transilvania" din Cluj-Napoca și de Corul instituției, pregătit de Cornel Groza. Mai multe detalii aflăm de la dirijorul serii, Stefan Geiger, într-un interviu acordat colegei noastre, Ioana Țintea.


Stefan Geiger, vineri, 2 februarie, propuneți publicului clujean un concert dedicat coloanelor sonore ale celor mai cunoscute jocuri video, un repertoriu cu siguranță mai puțin abordat de către alți dirijori. V-aș ruga să ne vorbiți despre acest proiect - Gamer's Symphony. Pentru un iubitor de muzică clasică, ce surprize poate să rezerve această muzică?

Sunt interesat de multă vreme de muzica jocurilor video, chiar dacă eu însumi nu sunt un gamer. De-a lungul timpului, am fost atras de muzica de film, iar în anul 2010 au venit la mine muzicieni care mi-au spus că ar trebui să îmi îndrept atenția și spre coloanele sonore ale jocurilor video pentru că sunt la fel de interesante ca cele cinematografice. Am fost co-fondatorul unui concurs dedicat tinerilor compozitori de soudtrack-uri pentru jocuri video, iar în tot acest timp am făcut cercetări intense în această direcție. Sincer să fiu, am constatat că multe dintre coloanele sonore nu meritau să fie interpretate pe scenă pentru că nu erau așa de interesante, dar am descoperit câteva titluri foarte frumoase și pe acestea le vom prezenta în concertul de vineri, la Cluj.


O muzică atractivă care, cu siguranță, cucerește publicul de fiecare dată. Cum ați conceput programul serii?

Ideea din spatele programului a fost în primul rând să prezentăm publicului o muzică atractivă. Așadar, o să interpretăm soundtrack-urile unora dintre cele mai cunoscute jocuri, cum ar fi "Clash of Clans" - un joc drăguț și amuzant pe care toată lumea îl joacă pe telefon sau calculator. Reacția publicului la această muzică este mereu aceeași - mai ales în ceea ce-i privește pe cei care cunosc jocul. Este foarte amuzant. Și chiar dacă melodia originală nu este grozavă, pusă într-un aranjament orchestral sună minunat! Deci, aceasta este ideea, în primul rând să aducem în atenția publicului coloane sonore ale unor jocuri cu adevărat celebre. Asta, pe de-o parte. Pe de altă parte, există jocuri care au deja o muzică orchestrată fantastic. După anii 2000, muzica jocurilor video a cunoscut o puternică dezvoltare, iar în zilele noastre coloanele sonore sunt foarte importante pentru marile jocuri. Se investește mult în latura aceasta sonoră, se implică actori cunoscuți cu vocile lor în jocuri sau compozitori foarte buni care scriu muzica. Spre exemplu, îl avem Garry Schyman din Los Angeles, autorul soudtrack-ului pentru "Metamorphosis" - o muzică minunată ce se va auzi în premieră la Cluj. Avem și coloane sonore ale unor jocuri precum "Assassin's Creed" sau "Fortnite".


Cum se desfășoară repetițiile până acum și cum descrieți colaborarea cu artiștii români?

Colaborez de mulți ani cu muzicienii Filarmonicii din Cluj-Napoca. Așa că atmosfera este foarte familiară, ne cunoaștem foarte bine. Pentru mine a fost amuzant pentru că la ultimul concert de aici am dirijat Mozart și Beethoven și mi-a placut foarte mult, iar atunci muzicienii m-au rugat ca data următoare să revin cu muzica din jocuri pentru că știau de acest proiect al meu... ceea ce am și făcut!

Credit foto: Paul Schirnhofer

Interviu realizat de Ioana Țintea