Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu Daniel Jinga, managerul Operei Naționale București

Publicat: miercuri, 25 Ianuarie 2023 , ora 10.16

Sâmbătă, 14 ianuarie, a avut loc prima ediție a Galei Premiilor Musicrit, organizată de Uniunea Criticilor, Redactorilor și Realizatorilor Muzicali din România. Premiul pentru cea mai bună stagiune lirică din țară i-a revenit Operei Naționale București. Daniel Jinga , managerul instituției bucureștene ne vorbește despre semnificația acestui premiu, într-un interviu acordat Ioanei Țintea.

Daniel Jinga, ce semnifică acest premiu pentru Opera Națională din București  și pentru dumneavoastră în calitate de manager al instituției?

Semnifică o reușită a unei echipe, într-un an care a fost un an centenar pentru noi, un an aniversar. Probabil că a fost o conjunctură ce a creat o emulație, un entuziasm pe care l-am simțit toți, atât angajații Operei Naționale, cât și partenerii noștri externi, colegii noștri pe care i-am invitat de la operele din țară și totul a fost concretizat într-o stagiune ce iată, a câștigat premiul unei Uniuni a Criticilor și după cum știți asta înseamnă enorm pentru un artist. Tuturor ne este frică de critici, chiar dacă ele sunt constructive sau uneori nedrepte, dar dacă Uniunea acordă un premiu pentru o anumită stagiune, înseamnă că ea a fost într-adevăr pe placul publicului, dar a fost și pe placul specialiștilor.


Uitându-ne pe site-ul Operei, observăm că la majoritatea spectacolelor biletele sunt deja epuizate. Ce factori contribuie la conturarea unei stagiuni de succes?

Am vrut întotedauna să mă umflu în pene ca manager cu această reușită, dar să știți că de fapt consider că asta este realitatea. Este vorba despre o poftă enormă a publicului pentru spectacole, o poftă firească după o perioadă de închidere, după o perioadă pandemică. Aproape toate instituțiile care își fac corect datoria au în aceste momente sold-out. Ne bucură acest val de simpatie, val de public și încercăm să-l păstrăm alături de noi. Dorim ca perioada postpandemică să devină de fapt o normalitate în instituțiile de spectacole din România.


Ați putea să ne dezvăluiți câteva nume ale artiștilor importanți ce vor urca pe scena operei în 2023?

Nu, din păcate, pentru că încă nu i-am afișat pe site, dar vă promit că dacă vom vorbi peste două săptămâni, atunci vom avea afișată pe lunile martie, aprilie, mai, iunie, adică toată această stagiune.


Interviu realizat de Ioana Țintea