Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu bas-baritonul Sorin Coliban

Publicat: joi, 4 Martie 2021 , ora 10.20

În data de 20 februarie, Teatrul Scala din Milano a transmis prin intermediul posturilor de radio și tv spectacolul de operă Salomeea de Richard Strauss, desfășurat fără public în sală. Din distribuție a făcut parte și bas-baritonul român Sorin Coliban, aflat la prima colaborare cu prestigiosul teatru liric.

Despre acest spectacol și despre următoarele proiecte ale artistului aflăm din interviul realizat de Florica Jalbă:

Luna februarie v-a adus debutul pe scena teatrului Scala din Milano. Cum a fost această nouă experiență?

A fost o experiență minunată, pentru că de fapt, trebuia să cânt în această perioadă Turandot, la Volksoper din Viena, dar, din păcate (cum știm, tot din cauza acestei pandemii), s-a anulat și am primit această ofertă neașteptată, Salomé, la Scala, într-o nouă producție, pentru care am repetat patru săptămâni. Deci, am început la sfârșit de ianuarie și spectacol unic, dat la televiziunea italiană RAI5 a fost pe 20 februarie. A fost multă muncă, a fost minunat. Am putut să repet cu maestrul minunat, Zubin Mehta (pe care toată lumea îl cunoaște), dar, din păcate, maestrul Mehta a avut ceva probleme de sănătate, acum se simte bine, dar atunci nu a mai putut să dirijeze spectacolul și spectacolul a fost dirijat de directorul muzical al Scalei, Riccardo Chailly.


Prin urmare, ați avut ocazia să colaborați cu doi mari maeștri; Riccardo Chailly, pentru prima dată, în ce vă privește?

Pentru prima dată, da. Cu maestrul Mehta am cântat la București, în Simfonia a IX-a, în Festivalul Enescu.


Cum ne puteți descrie producția semnată de regizorul Damiano Michieletto?

A fost o producție foarte modernă. Deci, dacă eu spun foarte modernă (deși am cântat în foarte multe producții moderne), într-adevăr, a fost foarte modernă, dar a păstrat cumva istoria și a avut o legătură cu partea religioasă a acestei istorii, care de fapt, este cunoscută din Biblie și, ce să zic: decorul foarte simplu, o scenă aproape numai în alb și negru, și în orice caz, costume foarte moderne, deci costumele aduse la vremea noastră, în secolul XXI. Dansul celor șapte văluri a fost coregrafiat de un coregraf din Germania, Thomas Wilhelm și a fost extrem de modern, să zicem undeva în tradiția Pina Bausch, foarte interesant în orice caz. Personajele au fost un pic schimbate, am cântat Soldatul 1, dar n-am fost un soldat, am fost un fel de majordom în palatul lui Herodes și a Herodias. A avut critici destul de bune, lumea a acceptat această versiune modernă.


Ce spectacole urmează să aveți în perioada imediat următoare?

În două luni ar trebui, dacă totul va fi mai bine decât în situația actuală, să reîncep să repet Timur, în Turandot pentru o nouă producție la Festivalul de la Sankt Margarethen din Austria și vor fi spectacole până după jumătatea lui august, premiera fiind pe 14 iulie, iar după aceea, voi debuta operistic pe o scenă de operă în Danemarca. În Danemarca am mai cântat operă, dar nu pe scenă de operă, ci în concert, Siegried de Wagner. De data aceasta va fi la opera din Aarhus și va fi Aida. Voi cânta Ramfis în Aida. Tot o nouă producție, cu repetiții timp de o lună și jumătate și spectacole până la începutul lui decembrie.


Suntem în plină campanie de vaccinare. Care este opinia dumneavoastră despre aceasta? Considerați că prin vaccinare va fi rezolvată situația actuală și vom putea reveni la normal?

Eu sunt de partea vaccinării, dar, bineînțeles că, având în vedere că este un vaccin destul de nou și nu sunt specialist ca să zic, există o anumită marjă, în care mă gândesc, oare ajută? Eu aș dori, pentru toată omenirea, să ajute.

Interviu realizat de Florica Jalbă