Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu Ovidiu Andriș, managerul Asociației ''Tribul Artistic''

Publicat: vineri, 18 Septembrie 2020 , ora 11.54

Pe 13 septembrie 2020 a început Festivalul ''Eufonia'' care propune, pentru cea de-a treia ediție, peste 20 de evenimente incluzând recitaluri, concerte educaționale, masterclass-uri, conferințe, workshop-uri și intervenții de muzicoterapie, reunite sub tematica Microcosmos - lumi muzicale interioare. Despre condițiile de desfășurare a ediției curente ne-a vorbit Ovidiu Andriș, managerul Asociației Tribul Artistic.

După Turneul Romanian Chamber Orchestra alături de dirijorul Cristian Măcelaru și seria emisiunilor de educație muzicală Pavilion, dedicată copiilor, propuneți publicului Festivalul Eufonia. Cum este ca după două mari proiecte să îl organizați pe al treilea?

Este, practic, o fericire să putem să facem și un al treilea proiect anul acesta. Din conținutul artistic al asociației noastre suntem undeva la jumătate. Noi implementăm alte trei proiecte anul acesta. Deci, practic, este o fericire să putem să facem lucrul ăsta în condițiile actuale. Propunem publicului foarte multe evenimente anul acesta, cu restricțiile din cauza pandemiei, dar credem cu o energie și cu o motivație foarte frumoase.


Cine este echipa Asociației Tribul Artistic?

Echipa noastră este formată din mai mulți membri. O să încep cu Giorgia Harasim - directoarea noastră de comunicare, care se ocupă de tot ce ține de comunicarea proiectelor noastre, Simona Herczeg - se ocupă de partea de scriere de proiecte și de managementul financiar al asociației. Practic, noi suntem cei trei piloni ai acestei organizații, la care se adaugă designerul nostru - Alex Brad, Daiana Lay - care se ocupă de arte și de participanții la masterclass-uri, Rebeca Stan... Suntem o echipă de 6-8 oameni tot timpul plus toți colaboratorii - Dana Moica la foto, Flavius Mărușcă la video, Diana Iabrașu sau Alexandru Condurache. Consider că echipa este foarte importantă și asta se și vede în exterior prin calitatea evenimentelor și calitatea implementării acestora.


Cum ați gândit desfășurarea Festivalului Eufonia în condițiile actuale legate de pandemie?

În primul rând, ne-a fost foarte greu la început să identificăm și să primim sursele de finanțate necesare derulării festivalului din cauza pandemiei. Am așteptat aproape până în ultimul moment și, practic, am militat ca acest festival să se țină. L-am plănuit în exterior și l-am și ținut în exterior, dar acum ne folosim și de posibilitatea de a face concerte în interior. L-am plănuit în exterior, în condițiile impuse, cu un public restrâns de 50-70-100 de oameni, cu măști, cu dezinfectant, cu liste, cu tot ce este necesar pentru ca oamenii să se simtă în siguranță și pentru a putea să ne reconectăm cu ei.


Ediția se intitulează MicroCosmos - lumi muzicale interioare. Cum ați ales această tematică?

Tematica vine de la sine. Numărul restrâns de spectatori și aceste lumi care se creează în miniconcertele pe care le avem - concertele sunt mari, dar publicul nu poate să fie numeros - practic, pentru noi se formează aceste microcosmosuri în care informațiile și muzica și energia noastră se transmit și creează acest univers în care trăim în ziua de azi. Ne reîntoarcem în istorie, unde muzica se făcea în saloane, în grupuri restrânse și unde calitatea mesajului și apropierea mesajului era crescută. Apoi, a apărut această dorință de a avea cât mai mulți spectatori în sală, dar cu cât distanța este mai mare între spectatori și cu cât sunt mai mulți spectatori ea se pierde un pic. De aceea ne dorim să recreăm acest microcosmos al muzicii și cred că prin ediția asta a Festivalului Eufonia reușim să facem acest lucru.

Referitor la numărul de evenimente și locații, după cum spuneam, aceste microcosmosuri, am ales să concertăm în principal în curți interioare ale imobilelor din centrele orașelor. Practic, pentru noi aceste lucruri înseamnă microcosmosuri; ne strângem într-o comunitate unde chiar și oamenii din acele locuri pot să asiste la concerte. Anul acesta avem peste 20 de evenimente în cadrul festivalului. Vom concerta în Timișoara în principal, dar și în Caransebeș, la Arad, mergem și la Radna la mânăstire, la Partoș o să mergem pentru un concert educativ cu copii. Încercăm să acoperim tot vestul României din punctul ăsta de vedere.


Pe lângă concerte și masterclass-uri, există în cadrul festivalului o secțiune dedicată muzicoterapiei. Spuneți-ne mai multe!

Avem din nou secțiunea e muzicoterapie la Eufonia. Ea a fost tot timpul prezentă pentru că ne dorim să contribuim și să încurajăm dezvoltarea ei în România, așa cum face și Angelica Postu prin Asociația de muzicoterapie din România, care a susținut săptămâna asta o conferință despre comunicarea emoțională cu copiii și adolescenții și susține un workshop cu metode din muzicoterapie ce sunt experimentate și discutate alături de psihologi, muzicieni și psiho-pedagogi. De anul acesta, Angelica ghidează și muzicieni participanți la masterclass-uri în cadrul seminarelor de gestionarea emoțiilor pe scenă, pentru a ridica importanța comunicării și a grijii de sine la nivel fizic, psihic și emoțional, atât de necesară muzicienilor.

Pentru că este foarte important pentru noi să contribuim și la incluziunea socială și să ducem oameni mai aproape de abordarea muzicoterapeutică, am dezvoltat împreună cu Angelica și câteva seminarii de consiliere a părinților cu copii cu nevoi speciale și dizabilități. Practic, este o încununare a patru elemente care se petrec în lumea muzicoterapiei.

Interviu realizat de Alexandra Scumpu