Arhivă : Interviuri Înapoi
AUDIO. Interviu cu pianistul Per Rundberg (II)
În 4 martie, pianistul suedez Per Rundberg va evolua alături de violoncelistul Valentin Răduțiu în cadrul recitalului organizat de Radio România Muzical și Rotary Club Pipera sub genericul "Moștenitorii României muzicale". Biletele sunt disponibile aici.
Am remarcat că manifestați un interes și pentru muzica contemporană. Ce loc ocupă lucrările din zilele noastre în repertoriul dumneavoastră?
Am cântat foarte multă muzică contemporană pentru că o găsesc extrem de fascinantă și mă poartă în altă lume, cu o multitudine de armonii. Am lucrat cu mulți compozitori din zilele noastre și am interpretat lucrări de György Ligeti, Karlheinz Stockhausen, Pierre Boulez, Iannis Xenakis, precum și piesele unor compozitori italieni ca Franco Donatoni sau Luciano Berio. Simt că este o parte foarte importantă a repertoriului meu.
Sunteți implicat în proiectul "Wiener Schubert soloists", în care interpretați lucrări vechi de cinci secole, capodopere clasice sau lucrări contemporane. Cum descrieți experiența de a participa într-un asemenea proiect?
Am realizat la un moment dat un CD cu muzica unor compozitori italieni din Roma, începând cu Girolamo Frescobaldi, Alessandro Scarlatti și ajungând până la Luciano Berio, David Macculi sau Alessandro Pelagatti. Mi s-a părut foarte interesant felul în care a evoluat muzica de-a lungul secolelor și cred că acest lucru s-a reflectat și în activitatea mea în "Wiener Schubert soloists".
De asemenea, ați lansat câteva discuri. Există diferențe între cântatul pe scenă și cel din studioul de înregistrări?
Este puțin diferit. Prefer experiența din concert, unde ai posibilitatea de a fi spontan și de a experimenta cu sonoritățile. Poți face asta și în studio, fiind modul ideal de-a înregistra. Devine obositor atunci când trebuie să repeți un anumit fragment, însă este o chestiune de a fi bine pregătit. Consider că este foarte important să păstrezi atitudinea din concert în studioul de înregistrări, deoarece am libertatea potrivită atunci când înregistrez. Ceea ce găsesc fascinant la înregistrările din studio este faptul că poți ținti spre un soi de perfecțiune, poți încerca să experimentezi și să repeți până ești pe deplin mulțumit, lucru care nu poate fi posibil într-un concert. Pot spune că ambele ipostaze sunt foarte interesante în egală măsură.