Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu violoncelistul Marin Cazacu - solist al Orchestrei de Cameră Radio

Publicat: marți, 17 Decembrie 2019 , ora 15.43

Stagiunea 2019-2020 a Orchestrei de Cameră Radio are programat mâine18 decembrie, un concert simfonic ce îi va avea ca soliști pe violonceliștii Marin Cazacu și Răzvan Suma. Conducerea muzicală îi aparține dirijorului transilvănean Ferenc Gabor. 

Detalii privind desfășurarea evenimentului ne-au fost oferite de violoncelistul Marin Cazacu.

Miercuri, 18 decembrie, veți fi solist a două concerte pentru două violoncele și orchestră compuse de Antonio Vivaldi și Georg Friedrich Händel. Cum descrieți aceste lucrări în contextul apartenenței la un program variat stilistic, completat de cele Trei piese pentru orchestră de coarde de Constantin Silvestri și prima simfonie din creația beethoveniană?

Se încadrează foarte bine cele două lucrări pentru că atât Vivaldi cât și Handel sunt doi compozitori foarte cunoscuți, poate printre cei mai cunoscuți compozitori din perioada barocă alături de Johannn Sebastian Bach. Concertul pentru două violoncele este o lucrare originală, pe care Vivaldi a compus-o pentru două violoncele și orchestră, iar cea de-a doua lucrare este un aranjament dintr-un concerto grossi cu două viori soliste obligato. Și, iată, în versiunea pentru două violoncele e făcută de către colegul nostru Bogdan Vodă. Va fi o revelație pentru publicul bucureștean să descopere o muzică atât de frumoasă în care cele două violoncele își îngână și-și pasează sentimentele și poeziile reciproc.


Ce ne puteți spune despre colaborarea cu dirijorul Ferenc Gabor, aflat la pupitrul Orchestrei de Cameră Radio, dar și despre cea cu Răzvan Suma, alături de care veți cânta mâine seară?

Dacă cu Răzvan Suma mă cunosc foarte bine, fiindu-mi student acum 20 de ani, și care este un nume foarte cunoscut în România și   solist al Orchestrelor Radio, cu el comunicarea este excepțională. Dintotdeauna a fost așa. Cu dirijorul pe care l-am cunoscut cu această ocazie este o descoperire foarte frumoasă pentru că este un dirijor foarte talentat, cu o deschidere culturală extraordinară, cu o pregătire deosebită. Deși s-a născut în Transilvania a studiat la Cluj în perioada liceului, după aceea la Tel Aviv și la Berlin, iar ultimii ani îi petrece la Berlin, într-o capitală cu o rezonanță culturală extraordinară. Și ceea ce oferă atât orchestrei, cât și în colaborarea cu noi, soliștii, este deosebit.


Cu ce alte proiecte continuă stagiunea 2019-2020 atât în ceea ce vă privește, cât și din punct de vedere al activității ansamblului Violoncellissimo, pe care îl coordonați?

Propria carieră, sigur, continuă atât cât se poate cu concerte atât în calitate de solist cu orchstre, cât și cea de muzică de cameră. Dar în privința ansamblului Violoncellissimo, într-adevăr, lucrurile merg foarte bine, pentru că e un ansamblu care cucerește, e un ansamblu care convinge. Chiar imediat după Anul Nou vom pleca la un festival la Istanbul. Urmează concerte și în București și în străinătate.Deci, o activitate foarte intensă și care nu mă va îndepărta nici o secundă de violoncel.

Interviu realizat de Ana-Maria Cazacu