Arhivă : Interviuri Înapoi
AUDIO. Ștefan Ignat despre noua stagiune a Operei Naționale din București
Opera Națională București deschide noua stagiune de spectacole 2018-2019 cu o nouă producție a Otello-ului verdian. De ce ați simțit nevoia, împreună cu echipa dumneavoastră desigur, să revigorați o creație care era deja prezentă în repertoriul instituției?
Otello nu mai era de trei ani în repertoriul instituției. Vechea montare a fost casată; ce a fost în ea s-a folosit la alte montări. Am simțit nevoia să revigorăm Otello pentru că această operă trebuie să facă parte din repertoriul unei instituții ca Opera Națională din București și, mai ales pentru că regia, decorurile și luminile poartă semnătura marelui Giancarlo del Monaco; costumele sunt realizate de Stella del Monaco. Eu cred că aducem publicului bucureștean și nu numai un plus de viziune, energie și frumusețe a unui spectacol care trebuie să facă parte din repertoriul operei.
Nu e un secret faptul că Giancarlo del Monaco este fiul celebrului Mario del Monaco, el însuși un faimos Otello...
De aceea l-am și cooptat pe el, făcând această apropiere de tatăl dumnealui. Eu știu că este, la momentul actual, cel mai mare regizor de Otello, cunoscând în amănunt fiecare virgulă din partitura verdiană.
În linii mari, desigur, nu vreau să vă pun să dezvăluiți secrete... E o montare așa-zis modernă sau mai degrabă una tradițională?
Nu, pentru că acum câteva luni mi s-a spus că eu sunt cel tradițional... Nu. I-am cerut maestrului Giancarlo del Monaco să realizeze o producție modernă, o producție în care să se regăsească și alt segment de public.
Mai tânăr, poate?
Mai tânăr, mai inspirat, mai gânditor în filosofia aceasta a operei. Sunt opere clasice, știm exact cine-i regele, cum e regele, cum era îmbrăcat... Ei, acum vom avea o surpriză enormă și vă invit cu mare drag să vedeți această premieră.
Este de notorietate faptul că Opera bucureșteană se confruntă de ceva vreme cu diverse probleme. Din păcate, multe dintre acestea se reflectă și în faptul că stagiunile se conturează foarte greu. În acest moment, până în ce punct aveți definitivat programul?
Suntem singura instituție din țară care a dat programul complet până la sfârșitul lui decembrie. Și până la sfârșitul lui februarie am stabilit titlurile, urmând ca până la începerea stagiunii să punem și ianuarie și februarie cu tot cu distribuții.
În afară de această premieră cu Otello, mai este vreo alta programată în acest interval de timp?
Da. Avem Spărgătorul de nuci în 10 și 11 noiembrie. După aceea, avem câteva evenimente - Tripticul lui Puccini, exact la 100 de ani de Triptic. Și, în cadrul Centenarului, avem un concert extraordinar - Românește, se cheamă - în care vom invita toți cântăreții români care au călcat pe scena Operei de-a lungul anilor și care sunt, bineînțeles, și în străinătate. Noi le facem invitația și, în funcție de programul lor, să vină să fie prezenți pe scena Operei.