Arhivă : Interviuri Înapoi
AUDIO. Interviu cu saxofonistul Cristian Soleanu
Mâine își reia stagiunea concertistică și Big Bandul Radio, printr-un concert desfășurat în studioul 'Mihail Jora'. Am stat de vorbă cu saxofonistul Cristian Soleanu, cel care va fi solistul serii:
Domnule Cristian Soleanu, mâine vă veți afla pe scena Sălii Radio alături de Big Band, într-un concert special dirijat de maestrul Ionel Tudor. Ce ne puteți spune despre acest eveniment?
Într-un fel, este și special și nu. Mă aflu acasă acolo, de 28 de ani ca muzician, dar este special pentru mine pentru că voi debuta cu compoziții și aranjamente special scrise pentru orchestra în care activez din 1990.
La ce surprize muzicale ne putem aștepta?
Sunt compoziții originale. Am scris o suită specială, dedicație colegilor mei, se numește "The Six Studio - Big Band Suite" - Suita pentru Big Bandul din Studioul 6; este studioul unde noi repetăm zilnic… și multe altele.
Ce alte proiecte mai aveți pentru viitorul apropiat?
Am să continui anul acesta cu un proiect pe care l-am demarat anul trecut, cu ocazia Festivalului de Jazz de la Brăila, în memoria lui Johnny Răducanu. Am prezentat un proiect intitulat "I Remember Johnny". Am scris, tot așa, câteva compoziții dedicate lui. Am și aranjat câteva compoziții de-ale sale pentru formula cu care lucrez - o formulă de cvartet sau cvintet; depinde de disponibilitatea muzicienilor.
Cum echilibrați viața de compozitor și cea de interpret? Există vreo dificultate?
Da. Nu dificultate… Interpret… aici mă refer la interpretul de jazz care, de fapt, improvizează în mare parte a timpului și improvizația se spune că ar fi compoziție în timp real. După părerea mea, 80% e adevărat, restul - 20% - e de discutat. Pentru compoziție ai tot timpul să revii la greșeli, pentru improvizație… n-ai timp pentru că se întâmplă în timp real. În schimb, pentru improvizație trebuie să te pregătești dinainte. Prepararea uneltelor componistice are loc înaintea actului, pe când compoziția se gătește, ca să vorbim în termeni de bucătărie. Se gătește tot înainte, dar cu timp și, după aceea, ori participi și tu ca interpret improvizator la lucrare, ori o dai pe mâna altor interpreți și apare alt gen de emoții.