Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu Alina Cantacuzino despre proiectul 'Europa - Cvartetul de coarde în Spania'

Publicat: luni, 20 Noiembrie 2017 , ora 10.59
Filarmonica George Enescu în colaborare cu Institutul Cervantes din București, cu sprijinul Centrului Național de Difuzare Muzicală (CNDM) din Spania, organizează în această seară, la Ateneul Român, un recital susținut de Cvartetul Granados. Mai multe detalii despre proiect ne-a oferit Alina Cantacuzino, coordonatorul departamentului de cultură din cadrul Institutului Cervantes din București.


Anul acesta, Institutul Cervantes a reușit să aducă trei cvartete spaniole importante pe scena Ateneului Român, ca parte a unui proiect mai amplu intitulat Europa. Care este povestea acestei inițiative?

Inițiativa aparține deopotrivă Institutului Cervantes de la Madrid și Centrului Național pentru Difuzare Muzicală din cadrul Ministerului Culturii și Sportului din Spania. Proiectul se află la București, dar au existat două ediții anterioare, una dintre ele la München, acum doi ani și anul trecut la Viena. Iată că noi suntem cea de-a treia destinație în harta acestei intineranțe, lucru care ne face o deosebită onoare. Spre deosebire de edițiile anterioare, proiectul a adus anul acesta cvartetele Casals, Bretón și Granados. Granados, care de altfel încheie seria de recitaluri la Sala Mare a Ateneului. Toate compozițiile incluse în proiectul Europa - Cvartetul de coarde în Spania aparțin compozitorilor spanioli, cu o singură excepție.


Așa cum ați amintit, marți la Ateneu vor putea fi asculați muzicienii din Cvartetul Granados. Ce program muzical prezintă aceștia?

Vor prezenta Cvartetul de coarde nr. 1 de Juan Crisóstomo Arriaga, unul dintre cei mai importanți compozitori spanioli, de altfel e cunoscut ca un Mozart al Spaniei. După aceea urmează o lucrare a unui compozitor contemporan, Jesús Torres și un alt compozitor spaniol, José María Usandizaga, Cvartetul în sol major pe teme populare basce. Așa cum rezultă și din titlul cvartetului, e vorba despre un compozitor din Țara Bascilor, care a trăit între 1887-1915. Cred că toate cele trei lucrări sunt puțin cunoscute sau deloc cunoscute publicului meloman.


Ce concluzie ați putea spune că se desprinde în urma primelor două evenimente derulate. Care a fost impactul asupra publicului nostru?

Cred că au fost de bine receptate, atât de publicul iubitor de muzică de cameră, cât și de critică. Am văzut public obișnuit al serilor noastre de concerte, dar și public tânăr și pentru noi este deosebit de important că am reușit să prezentăm, poate că în primă audiție, această parte a muzicii spaniole, care nu se cântă foarte des.


Interviu realizat de Ana Diaconu