ACUM:
13.05
Polifonii
Baroc, clasic, romantic, coral, creație și interpretare românească - înlănțuite inedit într-o nouă emisiune.
Urmează: 15.25 Promo Informații despre evenimentele Radio România Muzical și ale partenerilor noștri.
Apoi: 15.29 Promo RRM Detalii despre cele mai interesante emisiuni ale zilei.

Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu compozitorul Cristian Lolea

Publicat: miercuri, 26 Aprilie 2017 , ora 14.06
Cel mai important eveniment dedicat valorilor cinematografiei românești, Gala Premiilor UCIN (Uniunii Cineaștilor din România) s-a desfășurat luni, 24 aprilie, la Sala Studio a Teatrului Național București. Premiul pentru cea mai bună muzică originală a fost obținut de compozitorul Cristian Lolea, pentru pelicula 'Orizont', în regia lui Marian Crișan.


Domnule Cristian Lolea, luni ați primit în cadrul Galei UCIM premiul pentru cea mai bună muzică originală, scrisă pentru un film, pentru filmul Orizont. Ce înseamnă acest premiu pentru dumneavoastră?

Mă bucur foarte mult că filmul Orizont a primit premiul pentru muzică originală. E o recunoaștere și o onoare. Și mă bucur și pentru că muzica în filmul Orizont are un rol foarte important. E chiar unul dintre personajele filmului. Nu este doar o ilustrație sau un simplu comentariu și evident că lucrurile acestea au fost cumva prevăzute de la început, de regizorul Marian Crișan, care a avut grijă să îi acorde muzicii un spațiu important din film. Ca și în cazul actorilor, primești un rol important, poți să te desfășori. Ai un rol mic sau foarte mic sigur e mai greu să faci prea multe lucruri.


Cum se împacă, să spunem așa, compozitorul de film, cu compozitorul de muzică contemporană?

Depinde de compozitor. Deși aparent, ar părea, că unui compozitor de muzică contemporană ar trebui să-i fie la îndemână să scrie muzică de film, nu e chiar așa, adică sunt cazuri de mari compozitori de muzică clasică, să spunem, care au scris foarte bine muzică de film și sunt alte cazuri în care nu prea a ieșit lucrul acesta. Abordările sunt destul de diferite. Muzica de concert, clasică, ai, să zicem, libertatea, chiar cu ghilimele de rigoare să faci tot ce-ți trece prin minte, nu trebuie să te legi de ceva anume în mod strict, pe când în film, totuși muzica trebuie să fie și foarte funcțională. Adică, chiar dacă ea poate să fie un personaj aparte al filmului ș.a.m.d., ea totuși trebuie să fie și funcțională, să folosească filmului foarte bine, iar aici, toate astea țin de un acordaj fin al celui care scrie muzica cu filmul.


Interviu realizat de Radu Mihalache