Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Compozitorul Cătălin Crețu vorbește despre proiectul muzical multimedia 'Imaginarium'

Publicat: marți, 10 Mai 2016 , ora 14.11

"Imaginarium" reprezintă o serie de spectacole multimedia realizate cu sprijinul Institutului Cultural Român, prin colaborarea dintre artiștii austrieci Sabine Pleyel (grafică) și Georg Hamann (vioară, violă) și artiștii români Mihaela Anica (flaut), Horia Maxim (pian) și Cătălin Crețu (multimedia). Spectacolele vor avea loc la Sibiu (10 mai, sala Thalia), București (12 mai, sala Elvira Popesco, în cadrul Festivalului Filmului European), Viena (17 mai, Haus der Musik) și Oradea (1 iulie, sala Filarmonicii). Mai multe detalii despre proiect, dar și despre impactul acestui tip de manifestări artistice asupra publicului românesc aflăm de la compozitorul Cătălin Crețu.


Urmează să susțineți, în câteva orașe din țară, dar și în Viena, un turneu "Imaginarium". Ce este "Imaginarium" și ce implică realizarea acestui proiect - pentru că, după cum ne putem da seama, este vorba despre o interacțiune foarte strânsă între mai multe domenii artistice?

Originalitatea acestui proiect constă tocmai în întrepătrunderea dintre muzică și mediul vizual. Aș puncta trei elemente originale ale proiectului "Imaginarium". Formula instrumentală este una inedită - pian, flaut și violă care schimbă cu vioara. Apoi, compozitorii care vor fi cântați nu sunt foarte prezenți pe afișele de concert bucureștene - Jacques Ibert, Jenő Takács, Maurice Duruflé, Bohuslav Martinu și Nino Rota. Și, nu în ultimul rând, contextul în care se va desfășura acest eveniment, și anume instrumentiștii nu vor mai cânta într-un cadru tradițional, ci ei vor fi învăluiți în lumină, culoare și proiecții video.


Spuneți-ne câte ceva despre artiștii alături de care realizați acest proiect.

Sunt cinci artiști implicați în acest proiect: trei muzicieni - Mihaela Anica (flaut), Georg Hamann (vioară, violă) și Horia Maxim (pian); apoi este o artistă vizuală din Austria - Sabine Pleyel, care a și adus o serie de lucrări pe care le va prezenta publicului și pe baza căreia eu am realizat întregul concept vizual.


În final, în opinia dumneavoastră, cât de popular este astăzi în rândul publicului acest tip de manifestări artistice care mediază interferența dintre noile tehnologii și spațiul clasic, convențional?

În România încă nu sunt foarte prezente aceste manifestări. Tocmai de aceea am ținut foarte mult să punem acest proiect pe picioare. Suntem în secolul XXI și manifestările artistice trebuie să fie sincretice, împănate cu noi tehnologii.

Interviu realizat de Ana Diaconu