Arhivă : Interviuri Înapoi

Interviu cu tenorul Teodor Ilincăi - Faust la Opera Germană din Berlin

Publicat: joi, 2 Iulie 2015 , ora 10.45

Tenorul Teodor Ilincăi este și astăzi interpretul rolului titular din opera "Faust" de Charles Gounod la Opera Germană din Berlin. Aceasta este cea de-a cincea reprezentație după premiera care a avut loc în 19 iunie. Alături de artistul român, din distribuția spectacolului regizat de Philipp Stölzl mai fac parte Ildebrando D'Arcangelo, Krassimira Stoyanova și Markus Brück între alții, iar conducerea muzicală îi revine lui Marco Armiliato. Înaintea reprezentației de astăzi, 2 iulie 2015, Teodor Ilincăi ne-a oferit un interviu despre spectacolul "Faust", a cărui regie se pare că nu a fost aplaudată, salvarea venind prin soliști.


Care sunt provocările acestui rol?

Sunt foarte multe! În primul rând, stilul francez, care este diferit de ceea ce cânt eu în general, repertoriul meu bazându-se mai mult pe muzică italiană - Verdi, Puccini. Este diferit pentru că pune altfel problema, de vocalitate în primul rând. Și pronunția este iarăși o provocare pentru că nu este totuna cu limba vorbită. Cunoscătorii știu asta foarte bine.


Mai mult decât atât, spectacolul se joacă la Berlin, deci în spațiul german.

Așa este… unde se cunoaște foarte bine povestea. Provocările în Germania mai sunt și de natură scenică, pentru că… prin această regie pe care-o fac, ei încearcă să aducă ceva nou, dar nu întotdeauna și foarte bine corelat la istoria adevărată, din păcate.


Era și aceasta o întrebare, pentru că din fotografiile pe care le-am văzut pe site-ul instituției observ că montarea este una modernă. Cum a fost primită această montare de către public, care știu că este destul de deschis la nou la Berlin?

Este deschis la nou în general, dar în special la Deutsche Oper publicul iubește regiile clasice, astfel că nu a fost bine primită la premieră. A fost chiar foarte huiduită regia. În ceea ce ne privește pe noi, cântăreții, din fericire am avut succes cu toții. Am fost foarte bine primiți de către public.


Știu că ați avut deja câteva reprezentații, începând cu premiera din 19 iunie. Așadar, pot să vă întreb cum decurge colaborarea cu ceilalți soliști și cu dirijorul Marco Armiliato?

A fost ca un balsam pentru mine acest contract și acest Faust, pentru că doar după câteva zile ne simțeam deja ca o familie, ca o echipă. Mă consider atât de norocos pentru că am avut posibilitatea să colaborez pentru a doua oară cu Marco Armiliato, pe care eu îl consider unul dintre cei mai mari dirijori din lume la ora actuală. Rezultatele lui vorbesc de la sine. În plus, colegii mei, care s-au comportat cu totul excepțional și de la care, Slavă Domnului!, am avut ce învăța pe parcursul acestor săptămâni de repetiții. Krassimira Stoyanova, în pofida vârstei, cântă ca un înger, creează momente de magie. Ildebrando D'Arcangelo este un actor excepțional… și așa mai departe. Toți colegii de la Deutsche Oper sunt foarte drăguți și foarte bine pregătiți.


Înțeleg așadar că salvarea producției au fost de fapt soliștii și nu regia.

Așa este și așa au scris și criticile de specialitate.


Ce urmează în agenda lui Teodor Ilincăi după Faust?

Anul acesta a fost și va fi în continuare unul cu un program foarte complicat pentru mine. Am foarte puțin timp la dispoziție după această perioadă cu Faust pentru a pregăti foarte bine Tosca. O să am debutul în Tosca în această vară, mai precis în august, pe 13, la San Sebastian, în cadrul unui festival de operă. Apoi urmează turneul cu Macbeth, împreună cu Covent Garden, la Tokyo, în septembrie. Tot în septembrie mă voi reîntoarce cu mare plăcere la Opera din Viena, unde voi interpreta rolul lui Pinkerton din Madama Butterfly.

Interviu realizat de Andreea Chiselev