Arhivă : Interviuri Înapoi
Soprana Felicia Filip este noul director al Operei Comice pentru Copii
Opera Comică pentru Copii are, începând de luni, 4 august 2014, un nou director: Felicia Filip. Desemnată manager în urma câștigării concursului organizat de Primăria Municipiului București, soprana va ocupa acest post până la finalul anului 2017.
Ce înseamnă pentru dumneavoastră această numire?
Este o responsabilitate care mă bucură, dar mă pune în situația de a interpreta un rol complex, pe care îl iubesc, pentru că în centrul atenției sunt copiii. Această minune, miracolul realității noastre asupra cărora noi ne îndreptăm atenția cu toată dragostea. Așadar este o mare responsabilitate, dar este o asumare pe care o înțeleg în toată complexitatea ei și țin cont de faptul că sunt împreună cu un colectiv de valoare, care deja are un brand și rezultate remarcabile; dar sigur că se cere o nouă abordare a spectacolului pentru copii, să crească gradul de atracție, să îmbunătățim și să diversificăm și mai mult repertoriul. Iată - o preocupare de a îmbunătăți și de a diversifica spectacolele pe categorii de vârstă. Pentru fiecare vârstă există spectacole în care ei să se regăsească în repertoriul nostru și acest joc să fie de fapt o joacă din punctul de vedere evident, al copilului.
Care ar fi diferența majoră în crearea de spectacole pentru copii, spre
deosebire de cele pe care le urmărim noi?
Un spectacol de copii trebuie să aibă în atenție faptul că atenția sau curba de atenție a unui copil este limitată. Așa cum orele de clasă nu depășesc 50 de minute, avem grijă ca timpul de rulare a unui spectacol să nu depășească mai mult de o oră. Deci este una din problemele de care trebuie să ținem cont. Apoi, iată, copilul este cel mai dificil, dacă vreți, public sau cel mai complex până la urmă, este cel care spune direct valoarea spectacolului. Nu este omul matur care este educat și care printr-o formulă delicată îți transmite un mesaj. Copilul îți transmite mesajul așa cum l-a primit și atunci aici ai foarte mult de lucru pentru a înțelege cum trebuie făcut un spectacol. În cazul nostru, iată, tineretul, generația aceasta evoluează amețitor de repede. Ei sunt de la o vârstă foarte fragedă cu telefonul, cu tableta în mână. Au contact cu tot ce înseamnă nou, cu tot ce înseamnă efect, culori, toate aceste lucruri scenice moderne, pe care ei le au la îndemână printr-un click pe telefon. Ori, a găsi atracția la o sală de spectacol, să vii să vezi, să ai nevoia, dacă vreți, sau acea iubire și nevoie de a veni în sala de spectacol să vezi aceleași lucruri. Trebuie să-i atragem, să-i interesăm și să-i facem să ne iubească, ori asta nu este puțin lucru și asta este de fapt deosebirea de un spectacol normal. În plus, această continuă pregătire pe care trebuie să o ai cu privire la ceea ce vrea copilul; sondezi în tot timpul gustul publicului. În cazul nostru, interesul este să apropiem copilul de scenă, de mare muzică, de cultură. Și cum o faci? Într-un alt fel. Găsești momente de atractivitate, de atracție pentru ei. În același timp ai grijă ca înainte de a-l pregăti, înainte de a-l aduce la spectacol, în cazul nostru, creăm ateliere pentru copii sau biblioteca pentru copii pentru că înainte de a-i prezenta spectacolul îl pregătim pentru spectacol, îl cointeresăm. Acest lucru urmează să-l facem acum, vă spuneam de biblioteca pentru copii, la care vom invita mari actori, care să le citească povești, pe care apoi noi le punem pe scenă. Ei cunosc, îi ambiționăm, ba chiar îi facem părtași la această joacă a noastră; va fi o joacă comună. Sunt multe lucruri pentru care ar trebui mult timp pentru a le lua pas cu pas și capitol cu capitol. Copii, spun eu, reprezintă publicul de care trebuie să avem cea mai mare grijă, pentru că, în primul rând, îl apropiem de marea muzică, îl facem prin joc, dar și prin joacă să fie alături de valoare, să-și descopere poate talentul și o atracție prin care va fi până la urmă, creionat destinul lui.