ACUM:
16.00
Poveștile de succes ale muzicii
Interviuri-reper cu muzică
Urmează: 16.30 Armonii preclasice (R) O oază de liniște și echilibru.
Apoi: 17.30 Free

Arhivă : Interviuri Înapoi

Interviu cu soprana Elena Moșuc

Publicat: joi, 29 Mai 2014 , ora 12.21
Cea mai recentă apariție discografică "Donizetti Heroines", apariții în "Traviata" la Bari, Tel Aviv și Barcelona, în "Semiramida" la Paris și Lyon, "Wilhelm Tell" la Edinbourgh, "Luiza Miller" la Napoli și Zurich sunt reperele unei agende pline de evenimente. Elena Moșuc este posesoarea unei astfel de agende, o artistă despre care se spune că este una dintre cele mai versatile și mai expresive soprane. Pe Elena Moșuc am găsit-o zilele acestea la Berlin unde interpretează rolul Donna Anna din opera mozartiană "Don Giovanni", producție despre care ne-a vorbit:


Elena Moșuc, vă mulțumesc pentru amabilitatea cu care ați răspuns să ne vorbiți despre apariția dumneavoastră la Opera din Berlin. Ați postat câteva poze cu personajul Donna Anna, din câte îmi dau seama este o regie modernă?

Da foarte modernă, în regia lui Roland Schwabb. Noi nu am lucrat cu dumnealui, am lucrat cu asistenta lui de regie săptămâna trecută. Ideea este foarte interesantă: Don Giovanni, în viața lui plină de tot felul de aventuri amoroase, dorește să găsească o persoană sau ceva care să-l oprească din acest drum interminabil și până la sfârșit nu reușește. Asta este ideea, dar producția în sine este extrem de modernă, este extrem de germană, să zic așa, pentru că regietheater - teatrul muzical - este foarte în vogă aici în Germania, poate la unii place foarte mult, la alții displace. Eu am jucat în foarte multe producții de Don Giovanni. În cele mai multe, tradiționale, am lucrat și în regii mai moderne, estetice. Îmi amintesc cu mare plăcere de producția de la Tokyo în regia lui Grisha Asagaroff, care a fost și directorul artistic la Zurich. În ultima producție din ultimul an a făcut-o chiar la Zurich, acum vreo doi-trei ani, în regia renumitului Sven-Eric Bechtolf, care este și director artistic la Salzburg. Au fost producții foarte, foarte frumoase în stil modern, dar care au respectat foarte mult partitura lui Mozart. Ceea ce a fost acum la Berlin a fost un lucru foarte, foarte modern. Am avut mult de-a face cu sado-masochismul, orgii, la petrecerea în palatul lui Don Giovanni, toate scenele foarte întunecate. Mie personal nu mi-a plăcut foarte mult tot ce am văzut, dar asta a fost alegerea operei, nu putem să facem nimic noi cântăreții, mai ales cei care venim după ce s-a făcut deja premiera.


Cum este primită de public?

A fost un succes, chiar m-am mirat. Au fost și contestări, chiar în timpul spectacolului. Sunt mulți care au apreciat jocul de scenă a lui Leporello, Don Giovanni, dar eu am avut foarte multe aplauze, că am cântat Donna Anna, așa cum am învățat să cânt cu Nikolaus Harnoncourt. Am cântat în stil. Mie îmi place să respect partitura și am avut o satisfacție foarte mare.


Despre partenerii pe care i-ați avut, ce ne puteți spune?

Don Giovanni trebuia să fie Ildebrando D'Arcangelo dar a fost bolnav, a venit un alt coleg Mark Stone, pe care nu-l cunosc, dar știu că a cântat acum doi ani în această montare. Don Ottavio- Thomas Blondelle, un tenor tânăr, care a debutat aseară, Dona Elvira, o rusoaică Dinara Alieva, în Leporello, Alex Esposito, un italian, dirijor a fost Friedemann Layer, un maestru cu care eu am colaborat cu mulți ani în urmă. Aici la opera din Berlin vin întotdeauna cu mare plăcere. Am cântat în multe producții, Flautul fermecat, Povestirile lui Hoffman - am făcut toate cele patru personaje, am cântat Traviata, Lucia di Lamermoor și iată acum Don Giovanni.

Jeanine Costache