ACUM:
7.00
Allegro... de sărbătoare
Urmează: 9.50 Promo
Apoi: 9.54 Promo RRM Detalii despre cele mai interesante emisiuni ale zilei.

Arhivă : Interviuri Înapoi

Interviu cu basul Adrian Sâmpetrean

Publicat: marți, 4 Martie 2014 , ora 13.07
Absolvent al Academiei de Muzică "Gheorghe Dima", din Cluj-Napoca la clasa de canto a basului Mircea Sâmpetrean, Adrian Sâmpetrean a debutat pe scena operei din orașul natal în 2006. În stagiunea 2007-2008 a fost membru al Studioului Operei de Stat Bavareze din Munchen. A fost invitat al operelor din Bologna, Hamburg, Dusseldorf, Berlin, Monte-Carlo.

Va colabora cu ansamblurile teatrelor lirice din Milano, Palermo, Berlin, Roma. În iulie 2014 basul Adrian Sâmpetrean este oaspete al Festivalului Aix en Provence în cadrul producției Turcul în Italia.


Domnule Adrian Sâmpetrean , de câteva săptămâni sunteți la Monte Carlo și pentru o serie de patru spectacole, Elixirul dragostei, respectiv, 21, 23, 26 și 28 februarie. Este o premieră și pentru opera din Monte Carlo să vă aflați toți trei acolo și nu numai. Cum sunt aceste spectacole din punct de vedere regizoral, aș întreba pentru început?

Este o experiență foarte plăcută să fim toți trei în aceeași distribuție, pentru că nu se întâmplă foarte des și mai ales că noi suntem prieteni foarte buni în afara scenei și atunci cu atât e mai distractiv, totul și pe scenă și în perioada repetițiilor. A fost premiera la Monte Carlo, producția exista deja, au preluat-o cei de la Monte Carlo și trebuie să recunosc că dacă aș fi putut să-mi aleg nu cred că aș fi putut să-mi fac debutul în Dulcamara, într-o regie mai plăcută și nostimă. Absolut un deliciu. Mi-a făcut mare plăcere, un concert foarte interesant, în care se întâmplă undeva la o scară foarte mică. Deci toți oamenii sunt de dimensiuni foarte mici . Toată acțiunea se petrece lângă roata unui tractor și sunt spice de grâu, bineînțeles supadimensionate, din cauza conceptului regizoral. Dar este extrem de nostim și a avut și priză la public. Toată lumea a fost încântată și noi cu atât mai mult.


Trebuie să spunem că regia este semnată de Adriano Sinivia. Dar la pupitrul dirijoral s-a aflat, tot în debut, o foarte cunoscută mezzosoprană, Nathalie Stutzmann. Cum a fost înțelegerea cu această mezzsoprană, de data aceasta, în calitate dirijorală?

Nu a fost prima dată când am avut plăcerea să colaborez cu o dirijoare și destul de mare coincidența că prima dată a fost la Hamburg, în Boema, când eram tot trei români în spectacol, eu, Ghiță Petean și Angela Gheorghiu și era Simone Young la pupitru și acum este a doua oară când colaborez cu o dirijoare, dar prima dată cu o maestră care să fie și artist liric. Bineînțeles că a fost o colaborare plăcută, se vede când un dirijor înțelege anumite "ciudățenii "ale cântăreților, când e un pic mai obosit, când știe cum să pună problema, când să poat apăsa pedala de accelerație, când nu e cazul și consideră că a reușit să scoată lucruri foarte frumoase din această lucrare. A fost o colaborare plăcută și ne bucurăm de ultimele două spectacole rămase. Va fi destul de trist când se va încheia producția, pentru că a fost chiar o perioadă și productivă artistic, dar și foarte frumoasă, ca și interacțiune între colegi. Or să rămână amintiri plăcute.


În rolul Adinei ați avut-o ca parteneră pe Mariangela Sicilia. Cum a fost ea
?

Foarte simpatică, foarte plăcută. Este o tânără, care acum începe o carieră, care din punctul meu de vedere se preconizează a fi foarte frumoasă. Cu toții am evoluat în această producție, pentru că și Ștefan și Ghiță, chiar dacă făcuseră producția la Lausanne, în momentul în care ai alți parteneri de scenă raporturile se schimbă și atunci, bineînțeles că și ei s-au adaptat la noi, iar noi cei trei interpreți, am încercat să păstrăm liniile de bază, însă fiecare aducându-și propria personalitate și asta a făcut-o Adina pe personalitatea ei. Sincer să fiu mi-a plăcut foarte mult, pentru că pe lângă această latură foarte binecunoscută a Adinei se vedea și latura mai sensibilă și cred că de fapt acesta este raportul corect în Adina, pentru că, în cele din urmă și ea își dă frâu liber sentimentelor și renunță la această mască și a surprins foarte bine dualitatea personajului , e o plăcere să o vezi pe scenă.


După acest popas la Monte Carlo, domnule Adrian Sâmpetrean, ce va urma în agenda dumneavoastră?

Începând de pe 18 martie vor debuta la Hamburg, repetițiile pentru Lucrezia Borgia, făcut în variantă concertantă, cu Edita Gruberova. va fi o serie de trei concerte-eveniment. După care, voi reveni la Elixirul dragostei, de data aceasta la Roma, în luna mai, iar apoi iunie-iulie voi fi la festivalul de la au d'Aix en Provence, pentru Selim, în Turco in Italia.


Mulțumim foarte mult și vă dorim succes.

Eu vă mulțumesc, la fel și dumneavoastră și ascultătorilor, toate cele bune.



Irina Hasnaș