ACUM:
16.30
Armonii preclasice (R)
O oază de liniște și echilibru.
Urmează: 17.30 Free
Apoi: 18.00 Planeta jazz De la swing la stilul anilor 2000, marile nume ale jazzului.

Arhivă : Interviuri Înapoi

Interviu cu compozitorul Vlad Maistorovici

Publicat: joi, 30 Ianuarie 2014 , ora 12.57

Unul dintre cei mai interesanți muzicieni ai generației sale, Vlad Maistorovici îmbină cariera solistică cu aceea de compozitor. Susține recitaluri și concerte cu un repertoriu foarte vast de la clasici la contemporani. Creațiile sale sunt interpretate de soliști, ansambluri instrumentale și simfonice de primă mărime din lume.


Bine ați revenit domnule Vlad Maistorovici în București, de data aceasta cu o primă audiție în România. Sunteți în compania Orchestrei simfonice a Filarmonicii "George Enescu" și a unui maestru, care se apleacă adesea asupra creației contemporane, Christian Badea. Câteva cuvinte despre lucrarea pe care o vom audia.

Bine v-am regăsit! Este o mare bucurie că lucrarea ajunge și la București. Este vorba despre piesa Halo pentru orchestră pe care am scris-o la comanda Orchestrei Simfonice din Londra în 2010. Nu am emoțiile unei prime audiții mondiale, însă, bineînțeles că atunci când muzica ajunge și acasă, în țară și mai ales la Ateneu, care e o sală pe care o iubesc așa de mult, fiind și prima colaborare cu Filarmonica "George Enescu", sigur că sunt extrem de entuziasmat și nerăbdător.

Lucrarea este un poem simfonic, are un concept la bază, însă în primul și în primul rând spune o poveste - o poveste a senzațiilor. E inspirată de haloul optic care se produce în jurul unei surse de lumină. Așadar are de-a face cu simetrie, cu circularitate și asta a inspirat toate melodiile, toate armoniile, toată structura lucrării. E o lucrare în tradiția muzicii simfonice programatice într-o viziune contemporană.


Spuneați că acest opus a fost dedicat Orchestrei Simfonice din Londra, dar a fost și interpretată de una dintre orchestrele franțuzești. Care a fost impactul acestei piese în spațiul londonez și în cel francez?

Sigur că publicul este diferit în fiecare loc, indiferent dacă vorbim despre muzică nouă sau despre muzică deja consacrată. Cred că lucrarea a plăcut. Sunt curios cum va reacționa și publicul românesc și sunt foarte bucuros că la cârmă este maestrul Christian Badea, pe care eu l-am cunoscut cu această ocazie și sunt foarte onorat de această colaborare.


Care vă sunt proiectele pentru acest an și pentru anii următori?

Am câteva proiecte care sunt în stadiul incipient și, în general, încerc să nu intru în detalii până când un proiect nu a luat cât de cât formă, însă am în plan mai multe lucrări în genul cameral și simfonic.

Interviu realizat de Irina Hasnaș