Interviuri Înapoi

Sub semnul fuziunii - Festivalul InnerSound, ediția a II-a

Publicat: luni, 26 August 2013 , ora 15.07
Luni, 26 august 2013, se deschide a doua ediție a Festivalului Internațional de Arte Noi « InnerSound », ce se va desfășura la București până în 31 august. Tema aleasă anul acesta: Mysterium. Timp de șase zile au loc spectacole sincretice multimedia, concerte camerale, concerte pantomimă sau art-pop, audiții de muzică electronică în camera neagră, expoziție de fotografie și proiecții de scurtmetraje mute însoțite de muzică contemporană interpretată live. Un program în care sunt incluse peste 100 de prime audiții și premiere susținute de artiști din România, Austria, Polonia și Olanda. InnerSound International New Arts Festival atrage atenția asupra efervescenței scenei artistice contemporane internaționale și constituie o platformă de promovare pentru cei mai talentați tineri compozitori, instrumentiști, regizori, fotografi și artiști vizuali români ai prezentului.

Directori artistici: compozitoarele Diana Rotaru și Sabina Ulubeanu. Mai multe am aflat vorbind cu directorul executiv al festivalului, compozitorul Cătălin Crețu.


În peisajul festivalurilor de muzică contemporană de la noi, se impune de anul trecut, un alt eveniment, InnerSound International New Arts Festival. De această dată vor fi șase zile de artă contemporană, nu numai de muzică. De ce publicul iubitor de artă de la noi ar trebui să nu ocolească ceea ce propune Innersound, din punctul dumneavoastră de vedere
?

Cred că era neapărată nevoie de un asemenea festival în peisajul artistic românesc și bucureștean, pentru că ceea ce încercăm noi să facem cu Innersound - și cred că am reușit și anul trecut, am început anul trecut și continuăm sper, la un alt nivel anul acesta - este tocmai fuziunea dintre arte, pentru că în România este o mare falie între breslele artistice și tocmai asta încercăm să facem cu acest festival, să aducem breslele artistice una mai aproape de cealaltă.

Avem invitați străini, avem artiști români și cuvântul de ordine al festivalului cred că este fusion, fuziunea între arte.


Sunt în prezentarea pe care o avem la dispoziție titluri incitante pentru ceea ce aveți în program. Spre exemplu, concerte de pantomimă, audiții de muzică electronică în camera neagră… Puteți să explicați ce înseamnă aceste două titluri?

Ambele sunt experimente pe care le propunem, experimente care nu s-au mai făcut până acum. Primul înseamnă o alăturare inedită între muzica lui György Ligeti și pantomimă, Adriana Paler la pian și Mihai Bisericanu pantomimă. Pe de altă parte, încercăm să aducem ascultătorul de muzică contemporană, de muzică electronică, într-o cameră obscură, practic la Piața Amzei 5, unde este Centrul Nopții Galeriilor, spectatorii au ocazia să asculte cinci ore de muzică electronică, într-o cameră perfect obscură, sută la sută întunecată.


Nu este singurul spațiu de desfășurare. Vă rog să le amintiți pe celelalte.

Aș începe cu Muzeul Național al Țăranului Român, care o să găzduiască două zile de concerte, 30 și 31 august, apoi partenerul nostru tradițional, Universitatea Națională de Muzică din București, unde vom avea o seară de concerte, în data de 29, apoi Muzeul Löwendhal și două locuri noi, Amzei 1 și Amzei 5.


Ștefan Costache