Cronici Înapoi

'Rebecca' a deschis spectaculos festivalul

Publicat: miercuri, 16 Noiembrie 2011 , ora 12.20

Succesul cu totul aparte repurtat de noua producție cu musicalul Rebecca de Sylvester Levay (muzica și orchestrația), pus în scenă de regizorul Attila Beres, scenografii Balasz Horesnyi (decoruri) și Rita Velich (costume), coregraful Akos Tihanyi, light-designerii Laszlo Nagy și Ionuț Dolănescu, sunetiștii Tamas Ditzman și Laurențiu Stângă, dirijor fiind Tamas Bolba, maestru de cor Gabriel Popescu, i-a determinat pe directorul general Răzvan Dincă și pe directorul artistic Alina Moldovan să-l programeze în deschiderea ediției a IV-a a Festivalului "Viața e frumoasă" organizat de Teatrul de Operetă în perioada 10-20 noiembrie 2011.

Rebacca este o super-producție spectaculoasă ca montare, apelând la efecte pirotehnice, proiecții, lumini excelent combinate, scena turnantă dovedindu-se extrem de utilă pentru trecerea de la un cadru la altul, într-o manieră cumva cinematografică (poate cu nostalgia celebrului film din veacul trecut…), acțiunea păstrându-și astfel cursivitatea și încărcătura emoțională, imaginea cucerind și impresionând pe bună dreptate, totul funcționând perfect, întreg ansamblul evoluând la cotele performanței, parcă mai intens ca la premieră.


Interpretare impecabilă

Și pentru că în ultimele stagiuni, distribuțiile se alcătuiesc în urma unui casting, și de această dată mulți dintre interpreți sunt colaboratori. Alături de soliști ai "casei", tenorul Florin Budnaru conturează, în Maxim, probabil cel mai bun personaj abordat până acum atât în plan vocal, cât și ca joc de scenă, chiar dacă în versiunea sa, lordul este cam lipsit de personalitate, dar expresiv și credibil, iar baritonul Cătălin Petrescu se reliefează din nou prin talentul de actor și dansator, prin felul în care rostește proza și "compune" un Jack impecabil în datele sale definitorii. Soprana Silvia Șohterus convinge în Beatrice, în "cuplu" cu basul Orest Pâslariu, foarte "în rol" în Giles, Valentin Tiron fiind un episodic Judecător, iar Nicolae Lupu un agreabil Franck. Dacă de această dată Andras Demeter a fost… Colonel, în eroina principală (Ea) am aplaudat o tânără cuceritoare - Alexandra Crăescu - întrupând cu sinceritate fata sensibilă, timidă, îndrăgostită, transformată sub ochii noștri într-o Lady fermă, cu multă personalitate, dar la fel de caldă, cântând cu un glas luminos, adecvat rolului, opunându-i-se Mrs. Danvers, personaj aproape malefic, extrem de complex, dar susținut impresionant de către Giorgiana Mototolea - o apariție "dură", dar mai ales o voce amplă, metalică, incisivă, susținută de un temperament debordant. O creație a realizat și Anca Țurcașiu în extravaganta Edith, iar în Ben l-am apreciat din nou pe Matei Chioariu, remarcabilă fiind capacitatea tuturor de a păstra constantă vibrația emoțională, ardența și "ritmul" acțiunii.

Greu de înțeles, programul de sală notează… două distribuții, așa încât prea puțini au aflat… pe cine aplaudă…


Aplauze la scenă deschisă pe deplin meritate

Și de această dată, orchestra a cântat "din culise", corul a sunat foarte bine și a jucat excelent, balerinii au creat momente de real efect, coordonarea fiind fără fisură într-o lucrare melodioasă, cu câteva motive care se repetă dar plac, totul are nerv și poezie, așa încât aplauzele la scenă deschisă și ovațiile entuziaste ale sălii arhipline au fost, și de această dată, pe deplin meritate de calitatea spectacolului și în special de interpreți, aș spune și de mașiniști și de întreg corpul tehnic, deosebit de solicitați "la secundă".

Anca Florea