Interviuri Înapoi

Mihai Cosma despre Promenada Operei 2013

Publicat: vineri, 23 August 2013 , ora 12.32
În 24 august, de la ora 20.30, va avea loc o nouă ediție a Promenadei Operei, prilej cu care artiștii Operei Naționale București evoluează în fața publicului strâns pe esplanada din fața instituției, o modalitate eficientă de promovare către publicul larg a valorilor teatrului liric. Despre spectacolul din 24 august, cu detalii, consilierul directorului operei bucureștene, muzicolog Mihai Cosma.


Ce aduce nou această ediție a Promenadei Operei?

Este un spectacol care într-adevăr a devenit tradițional, dar ediția aceasta se vrea a se aduce în plus în prim plan un concept. Asta ar fi să zicem noutatea față de spectacolele anterioare , care se centrau pe repertoriu sau pe solist. De data aceasta, conceptul este ca Promenda Operei să prezinte noutățile stagiunii care urmează să se deschidă. Deci repertoriul și soliștii sunt în așa fel aleși, încât să slujească ideea de avanpremieră, de punere sub reflector a unor puncte de interes care urmează să se petreacă de-a lungul stagiunii, mai concret spus, premierele sau noutățile stagiunii. În afară de asta, tot nouă este o concepție regizorală mai spectaculoasă, întrucât pare revoluționară, se creează o poveste, un decor, mișcare, lumini, efecte, surprize ș.a.m.d., deci va fi un spectacol în sine, nu doar un concert de gală cu soliștii care vin frumos îmbrăcați în frac și cântă.


Puteți să ne dezvăluiți câteva dintre titlurile care vor figura pe afișul Operei Naționale în București în următoare stagiune?

Este vorba despre mai multe proiecte, unele care sunt reluări, cum ar fi un spectacol la care și publicul bucureștean și-ar fi dorit foarte mult, dar din motive neînțelese a dispărut pentru ceva vreme. Este vorba de montarea lui Alexandru Tocilescu, cu opera Faust de Gounot, pe care noi o vom relua acum. Unul dintre cele mai îndrăgite spectacole de operă, adică Rigoletto, va căpăta o haină nouă cu ajutorul unuia dintre regizorii de top ai lumii operei, care va veni de la Londra ca să monteze această operă. Apoi ne gândim să facem o trimitere peste timp, un arc de 60 de ani de la sărbătorirea acestei vârste frumoase pe care o împlinește clădirea operei prin fragmente din opera Dama de pică, cea care a deschis teatrul în 1954 și multe altele, nu le spunem acum pe toate, ca să lăsăm și un pic de surpriză.


Petra Gherasim