ACUM:
10.00
Arpeggio
3 ore cu și despre Interpretul zilei, Opera si vedetele ei, CD Review.
Urmează: 12.55 Promo Informații despre evenimentele Radio România Muzical și ale partenerilor noștri.
Apoi: 12.59 Promo RRM Detalii despre cele mai interesante emisiuni ale zilei.

Agenda de concert Înapoi

"La Traviata", povestea celei mai celebre curtezane a Parisului, pe scena Operei Naționale București

Publicat: luni, 10 Ianuarie 2022 , ora 17.13

Opera Națională București prezintă duminică, 16 ianuarie 2022, la ora 18:30, spectacolul cu opera "La Traviata" de Verdi, în regia și mișcarea scenică a lui Paul Curran. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian Teodorașcu.

În rolul Violetta Valery va evolua soprana Ana Camelia Ștefănescu în calitate de invitată a teatrului nostru; soprana s-a născut la București și a absolvit cursurile Universității Naționale de Muzică din București la clasa de Canto Prof. Ionel Voineag. Este laureată a unor importante concursuri internaționale de canto (Hariclea Darclée 1995, Verviers 1995 și Reine Elisabeth 1996); până la stabilirea în Belgia, a fost solistă a Operei din București, pe scena căreia a interpretat roluri de soprană de coloratură precum: rolul titular din "Lucia di Lammermoor" de Donizetti, Rosina din "Il Barbiere din Siviglia" de Rossini, Zerbinetta din "Ariadne auf Naxos" de Strauss și Regina Nopții din "Die Zauberflötte" de Mozart.

Debutul său internațional a avut loc la Teatro Comunale din Florența, cu rolul Regina Nopții din opera "Die Zauberflötte" de Mozart pe care l-a cântat apoi pe importante scene lirice europene: Operele de Stat din Viena, Hamburg și Berlin, teatrele din Graz și Nissa. Iar când producția din Berlin a fost pusă în scenă în Japonia, Ana-Camelia Ștefănescu a fost invitată de dirijorul Daniel Barenboim pentru a interpreta rolul în acel turneu. A interpretat rolul Olympia din "Les Contes d'Hoffmann" de Offenbach în noua producție a regizorului Dieter Kaeg pentru Opera din Irlanda, rolul Regina din "The Verurteilung des Lukullus" de Paul Dessau și rolul Narsea din "Solimano" de Johann Adolph Hasse la Opera de Stat din Berlin; de asemenea rolurile L'Enfant, Le Rossignol și La Princesse din opera într-un act "L'enfant et le sortilèges" de Ravel la Teatro Real din Madrid. Recent, soprana Ana Camelia Ștefănescu a primit cronici elogioase pentru debutul ei în rolul Ophélie din "Hamlet" de Ambroise Thomas în producția regizorului Vincent Boussard dirijată de Patrick Fournillier propusă de Opéra National du Rhin la Strasbourg și Mulhouse și, de asemenea, pentru rolul La Folie din opera "Platée" de Rameau într-o producție premiată aparținând regizoarei Mariane Clément împreună cu ansamblul Les Talens Lyriques dirijat de Christophe Rousset și pentru rolul Violetta din noua producție a operei "La Traviata" de Verdi semnată de Vincent Boussard.

Spectacolul evocă povestea emoționantă a faimoasei curtezane Marie Duplessis pe numele său adevărat Alphonsine Rose Plessis din Parisul primei jumătăți a secolului XIX-lea care a marcat existența unor personalități precum compozitorul Franz Liszt și scriitorul Alexandre Dumas-fiul. Acestuia din urmă i-a fost muză pentru celebrul său roman "Dama cu camelii", care i-a servit lui Giuseppe Verdi drept sursă de inspirație pentru opera sa, "La Traviata", a cărei primă reprezentație la București a avut loc în anul 1856, la trei ani de la premiera mondială de la Teatrul La Fenice din Veneția.

Regizorul Paul Curran propune o montare neconvențională și provocatoare care transpune acțiunea poveștii din Parisul anului 1700, așa cum apare în libretul operei. Conceptul regizoral urmărește detaliile cheie ale poveștii Traviatei, în special contrastul dintre conservatorismul aparent și pomiscuitatea tacită a epocii, căreia îi conferă o anumită savoare dramatică.

Regizorul Paul Curran despre "La Traviata" de pe scena Operei Naționale București: "Cred că, pentru vremea aceea, Verdi scria o operă modernă. Tema operei era foarte populară în epocă, dar în același timp ... periculoasă. În altă ordine de idei, drama constă într-o poveste pe care fiecare dintre noi poate s-o înțeleagă, este povestea unei femei în dizgrație. Credeți că toată această poveste are șanse să se întâmple în realitate? Desigur. Ar trebui o femeie să fie pusă într-o situație atât de îngrozitoare din cauza societății? Eu nu cred asta. Dar tocmai acest aspect o face atât de interesantă pentru mine și mai ales toți putem să găsim ceva în ea din noi înșine, putem găsi ceva similar în noi din anumite fragmente ale poveștii din La Traviata."

Bilete pe http://tickets.operanb.ro/ și de la Casa de Bilete a Operei Naționale București.

Și pentru că ne dorim să rămânem sănătoși, vă invităm să consultați regulamentul de participare la spectacole disponibil pe site-ul instituției în link-ul: https://operanb.ro/regulament-de-participare-la-spectacole/