Interviuri Înapoi
EU SUNT RADIO ROMÂNIA. Interviu cu Răzvan Popovici
Inițiatorul și organizatorul unui reper în lumea culturală românească, Festivalul de muzică de cameră SONORO, în același timp, un foarte respectat violist cu o carieră internațională, Răzvan Popovici despre importanța Radio România în peisajul cultural românesc și despre importanța unui serviciu public independent, pus doar în slujba publicului care plătește taxa radio.
"În primul rând, ca muzician și în al doilea rând, ca director de festival, mi-am dat foarte bine seama pe parcursul anilor ce înseamnă un post național în care factorul cultural este predominant și este foarte important; inițial, prin colaborările regulate cu Radiodifuziunea bavareză de la Munchen, iar după aceea cu colaborările aici, la București, cu Radio România Cultural și Radio România Muzical, care sunt posturi independente, fiecare cu un impact extrem de puternic și important în mijlocirea culturii către un public larg.
Gândiți-vă dacă ar fi o situație în care cineva dictează ce se dă pe post: să spunem că poate chiar vrea să taie Radio România Cultural sau Radio România Muzical din considerente pur financiare, pentru că, după cum știm, acest mercantilism a câștigat foarte mult teren în ultima decadă nu doar în România… Am observat că în străinătate, când s-a încercat un astfel de demers a eșuat întotdeauna pentru că… de exemplu, la Radiodifuziunea bavareză din Munchen, Bayern 4 Klassik, postul de muzică clasică (care transmite exclusiv muzică clasică), prin adunare de semnături – au fost sute de mii de oameni care au luat parte la această petiție – s-a oprit acest demers. Iar în București, România, cred că rolul acestui post este de “n” ori mai important ca în Germania, unde e totuși o normalitate culturală, pentru că masele largi au o experiență mult mai adâncă. Cred că o implicare a autorităților și o dictare de sus nu doar că n-ar avea beneficii pentru oameni, dar pur și simplu ar fi o eroare foarte gravă de politică culturală."