Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu soprana Aurelia Florian

Publicat: luni, 1 Octombrie 2018 , ora 12.36

Interviu înregistrat sâmbătă, 29 septembrie, data premierei dipticului "Cavalleria Rusticana - Pagliacci" cu care Opera din Graz și-a deschis Stagiunea 2018-2019. Soprana Aurelia Florian - interpreta rolului Nedda din opera "Paiațe"de Leoncavallo - va suține o serie de șapte spectacole cu acest rol până la sfârșitul anului, reluându-l pe aceeași scenă, în luna iunie 2019.


Aurelia Florian: "Abia aștept debutul din această seară"

Aurelia Florian, în această seară ai spectacol. Și, nu orice spectacol, ci unul de debut în rol și de deschidere de stagiune a unui important teatru liric austriac: Opera din Graz. Nu te întreb dacă ai emoții - pentru că nu se poate să nu ai! - ci, cum te simți în pielea Neddei din opera Paiațe, rolul pe care-l abordezi pentru întâia oară în cariera ta?

Cu bucurie vă spun că abia aștept debutul din această seară. Este, într-adevăr, primul rol pe care l-am pregătit cu colectivul operei din Graz, dar nu este un debut de teatru, pentru că am făcut o înlocuire anul trecut cu Magda din opera La Rondine - rol pe care îl lucrasem cu Rollando Villazon la Deutsche Oper din Berlin. Acum însă, am lucrat efectiv aici. Și am lucrat mult. Iar de simțit, m-am simțit ca într-o familie. Și sunt foarte fericită de acest lucru pentru că am multe planuri în acest moment cu acest teatru.

Despre Nedda, pot să vă spun că m-am documentat foarte mult: atât asupra emoțiilor ei, cât și asupra contextului în care Canio ajunge să confunde ficțiunea scenei cu realitatea vieții și se întâmplă toată tragedia. După etapa documentării, am vrut însă să-mi pun eu amprenta asupra rolului. Așa că Nedda din seara aceasta, va avea în mod sigur o importantă parte din mine.


Cine ți-a fost cel mai de folos în conceperea acestui rol verist - destul de complicat?

Am avut ajutorul regizorului Lorenzo Fioroni, cu o regie pe care am înțeles-o, inspirată de procesiunile din sudul Italiei, cu car alegoric și costume de carnaval, care au loc marțea, dinaintea postului Paștelui. Regie - la care apoi, fiecare dintre noi am participat, ne-am pus oarecum amprenta - extraordinar de frumoasă dar, deloc simplă. Este însă o regie în care îmi pun toată încrederea și m-aș bucura ca publicul și critica s-o primească bine și să aprecieze rezultatele muncii noastre.


Au fost și dificultăți?

Vocal - nu, pentru că m-am pregătit foarte bine. Mă pregătisem încă de la Brașov cu pianistul meu, actualul manager al Operei Brașov, Ovidiu Mezei; iar ulterior, aici, am lucrat cu Maris Skuja, pianistul teatrului, un excelent muzician.

În schimb, scenic, într-adevăr mi-a dat bătăi de cap pentru că este acțiune pură de la început până și până în momentul în care Nedda își dă duhul pe scenă. Este foarte mult.


Într-adevăr, fără să fie de mare întindere, rolul Nedda este un rol foarte intens, care consumă mult.

Având în vedere că, în prima parte, aria Neddei se leagă cu cele două duete care urmează, găsesc acest rol destul de dificil și complicat. Iar în a II-a parte, este o poezie: Nedda iubește, suferă… adevărul este că simt acest personaj - perfect pentru mine, nu numai vocal, dar și emotional…


Va fi prima ta stagiune ca membră a ansamblului de soliști ai Operei din Graz. Ce anume te-a făcut să accepți propunerea de a deveni din nou solistă angajată, "fest", a unui teatru?

Toată lumea se întreabă…

Știți că la un moment dat, eu am făcut o carieră extraordinară cu Violetta din opera "LaTraviata" - rol pe care l-am cântat pe multe scene: de la Operele din Tel Aviv, Zurich și Berlin la Operele din Oslo, Pamplona și San Francisco. Și am rămas undeva, în lume, ca fiind un chip al Violetei Valery între marile interprete actuale ale acestui rol. Îmi doream însă foarte tare să pot să spun și altceva, cu alte roluri, pentru că mă consider o interpretă cameleonică.Și tocmai de asta am ales acest teatru, pentru că...


...a fost receptiv oarecum la dorințele tale.

Exact. El a fost cel care mi-a propus debuturile de rol din această stagiune: Nedda din opera "Paiațe" și Roxane din opera "Regele Roger" de Szymonowski. De asemeni, suntem în discuții pentru rolul Elisabeta din opera lui Verdi "Don Carlo" și o a doua opera poloneză. "Die Passagierin" de Mieczyslav Weinberg. Și, tot acest teatru mi-a propus să monteze special pentru mine "Madama Butterfly", într-o regie construită în jurul fizicului și posibilităților mele actoricești, o propunere care m-a bucurat foarte mult.

Altfel, eu sunt "acasă" în orice teatru. Știu să mă adaptez și lucrez serios oriunde. Și pe orice scenă am cântat deja, am revenit. De exemplu, sunt invitată de 10 ani să mă reîntorc mereu la Opera din Tel Aviv, unde am cântat până acum: "Luisa Miller", "La Traviata", "Romeo și Julieta", "Faust" - și unde voi reveni în "Simon Boccanegra" anul viitor.


Ce pot să-ți urez acum decât un început de foarte bun augur în această seară - început de nouă stagiune și început de colaborare cât mai frumoasă cu Opera din Graz!

Vă mulțumesc din suflet! Și să dea Dumnezeu să fie un debut așa cum mi l-am visat!
Interviu realizat de Luminița Arvunescu