Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu soprana Ana Camelia Ștefănescu

Publicat: vineri, 14 Ianuarie 2022 , ora 10.51

Opera Națională București prezintă duminică, 16 ianuarie 2022, la ora 18.30, spectacolul „Traviata” de Giuseppe Verdi. În rolul titular, publicul o va putea urmări pe invitata serii – soprana Ana Camelia Ștefănescu.

Aflăm mai multe din interviul realizat de Florica Jalbă cu soprana Ana Camelia Ștefănescu în cursul zilei de joi, 13 ianuarie 2022:

Spectacolul Traviata de duminică vă prilejuiește revenirea acasă - în orașul natal, dar și pe scena pe care ați debutat la finalul anilor '90, cea pe care ați evoluat timp ce câțiva ani în calitate de angajată a operei bucureștene. Iată că au trecut deja două decenii de când cariera dumneavoastră v-a purtat pe importante scene internaționale. Cum e să fiți din nou aici?

Sunt emoționată și foarte fericită să revin pe scena Operei Naționale, având în vedere că a trecut atât de mult timp de când n-am mai pășit pe această scenă. Dar, cu foarte mare bucurie, o regăsesc și cu oamenii pe care-i știam înainte, dar înnoită cu persoane cărora li se citește pasiunea față de artist și de arta cântului și a dansului, bineînțeles. N-aș putea să explic bucuria pe care o am!


A fost alegerea dumneavoastră această reprezentație de Traviata?

Da, s-a legat pur și simplu printr-un simplu Bună ziua!, trecând pe la operă să revăd colegii și să revăd scena. Am reușit să-l întâlnesc pe domnul director Daniel Jinga, care m-a primit cu brațele deschise și mi-a spus că o să facă tot posibilul să mă programeze. Nici nu mă gândeam că va fi atât de ușor. Iată că a fost posibil și duminică mă voi reîntoarce pe scena pe care am debutat la 19 ani, sub direcțiunea doamnei Eugenia Moldoveanu, care mi-a acordat încrederea la acea vârstă, foarte fragedă totuși.


Deci, înțeleg că dumneavoastră ați optat acum pentru Violetta Valery!

Da, a fost una dintre alegeri și dintre posibilități, pentru că nu poți întotdeauna să alegi singur. Această alegere depinde și de alte persoane, de alte conjuncturi.


Cum decurge colaborarea cu partenerii de scenă? Spuneați... colegi mai vechi și colegi noi. Baritonul Ștefan Ignat face parte dintre colegii mai vechi, tenorul Alin Stoica - din noua generație de soliști.

Chiar astăzi l-am întâlnit pe baritonul Ștefan Ignat și parcă ne-am fi despărțit ieri... senzația asta a fost. Tenorul îl voi întâlni mâine, dar am auzit ecouri foarte bune despre el, sunt încrezătoare și sigur ne vom înțelege foarte bine.


Cum arată agenda anului 2022 pentru dumneavoastră? Reluați activitatea interpretativă pe scenele de operă?

Sigur, această pandemie... aș vrea să merg un pic înapoi pentru că artiștilor le-a fost foarte greu să trăiască această perioadă. Eu, la Bruxelles, am fost nevoită pentru prima oară în viața mea să susțin un concert de acasă. De fapt, directoarea Institutului Cultural Român de la Bruxelles, Liliana Țuroiu, care este și ea la rândul ei o artistă recunoscută, mi-a propus să fac un matineu muzical moderat de Marius Constantinescu. Și așa am reușit să rămânem artiști, dar într-o situație un pic mai bizară. Cred eu că Institutul Cultural Român, în această perioadă, a oferit o îndulcire și o speranță artiștilor. De-abia de-acum încolo se vor reînnoda contractele. Eu, întorcându-mă la Bruxelles, o să am un concert simfonic de cântat în 30 ianuarie și după aceea, bineînțeles că sunt în discuții, pentru alte producții de operă. Încă nu vă pot spune detalii, dar sigur vor urma. Eu, între timp, sunt și profesoară de canto la Conservatorul din Namur, la 80 km de Bruxelles, și, bineînțeles, mama celor trei băieți care mă așteaptă acasă. Timpul sigur se va umple cu momente deosebite de-acum înainte. Sper... și pentru mine și pentru toți artiștii, care merită să fie văzuți și merită recunoștința publicului.

Interviu realizat de Florica Jalbă