Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu Carmen Radu, manager marketing Mood Media, despre proiectul "Ascultă 5 minute de muzică clasică"

Publicat: miercuri, 1 Octombrie 2025 , ora 15.31

Din 1 octombrie 2025, proiectul "Ascultă 5 minute de muzică clasică" revine în spații neconvenționale din întreaga țară. Furnizor de ambient sonor pentru majoritatea magazinelor de retail din România, Mood Media este partener al acestui proiect încă din 2010, prin intermediul clienților săi. Despre colaborarea de lungă durată și impactul pe care muzica clasică îl are asupra publicului larg ne vorbește Carmen Radu, manager marketing Mood Media, într-un dialog cu Ioana Țintea.

Carmen Radu, Mood Media este furnizorul muzical pentru majoritatea spațiilor de retail, mall-uri și Horeca din România, iar din 2010 este și partener al proiectului "Ascultă 5 minute de muzică clasică", derulat de Radio România Muzical. Cum descrieți în câteva cuvinte acest parteneriat de lungă durată?

Așa cum ați spus și dumneavoastră, încă din 2010 suntem parteneri. Faptul că noi difuzăm muzică în toate spațiile de retail și îi încântăm pe consumatori cu ritmuri diverse, ne ajută să avem o diversitate mare și faptul că punem această muzică clasică și că suntem parteneri în acest proiect este foarte important pentru noi, pentru că aduce acea ieșire din cotidian, mai multă calitate, aduce poate o introspecție pentru clienții care aud muzică.

Ceea ce ne dorim noi prin faptul că avem acest tip de afacere prin care punem muzică în spațiile de vânzare este că muzica atinge pe toată lumea la un nivel emoțional și ce ne dorim și noi și clienții noștri este ca oamenii să simtă bine, să aibă o experiență plăcută în magazine și la cumpărături și, cumva, să creăm aceste momente în care ieșim din rutină.


Cum a fost primit proiectul de către clienții și partenerii dumneavoastră?

A fost primit foarte bine. Este cumva entuziasmant că știm că toamna și primăvara o să fie acest proiect și toți clienții noștri sunt foarte deschiși și de-abia așteaptă să se audă muzică frumoasă în magazinele lor.


Din 1 octombrie, proiectul "Ascultă 5 minute de muzica clasică" revine în spații neconvenționale din întreaga țară. În ce magazine partenere va răsuna și anul acesta muzica clasică?

Avem parteneri rețeaua Carrefour, rețeaua Mega Image, mall-ul ParkLake din București și Galeriile Supernova din toată țară.


În ce fel credeți că proiectul contribuie la educația muzicală a publicului?

Suntem convinși că are o contribuție, pentru că, așa cum spuneam, diversitatea este foarte importantă și câteodată trăim în această lume în care e totul standard sau simțim că e totul foarte comercial și faptul că suntem expuși la alt fel de muzică, este în sine o deschidere spre diferit, nou și mai ales cred că este important și pentru copii și pentru tineri să audă și altceva în lumea asta. Social media… știm că rețele sociale nu promovează astfel de muzică, din păcate.


Credeți că muzica clasică are puterea de a influența comportamentele de consum sau starea de spirit a oamenilor care o ascultă accidental într-un spațiu comercial?

Cu siguranță, sunt și studii în acest sens! Muzica clasică atinge un mod diferit creierul uman și emoția umană. În primul rând pentru că este ceva nou, niște sunete și niște ritmuri pe care nu le auzim în fiecare zi. Și, în al doilea rând, orchestrația și diferența foarte mare față de sound-ul muzicii moderne fac să revenim puțin la noi înșine și la valorile noastre.


Ce mesaj ați transmite publicului care descoperă muzica clasică datorită acestui proiect, poate chiar pentru prima dată în spații neconvenționale?

Mesajul este să continue să asculte astfel de muzică, să o caute. Acum avem internetul la un click distanță și toată lumea-l are pe telefon. Și să ne expunem poate unor lucruri diferite față de ce făceam în mod normal, pentru că este cel mai bine să te expui unor experiențe noi. Asta înseamnă creștere și cultură.

Interviu realizat de Ioana Țintea