Interviuri Înapoi
Audio. David Crescenzi la pupitrul ONR în concertul 'Celor trei dive'
Sunteți din nou la pupitrul Orchestrei Naționale Radio în concertul "Celor trei dive". Cum decurge colaborarea cu acești muzicieni?
Ca de fiecare dată, sunt foarte fericit să mă aflu în fața acestui ansamblu. Simt că orchestra își dorește să cânte și operă; programul fiecărei stagiuni este alcătuit în mare parte din lucrări simfonice, iar atunci când sunt în fața unui astfel de program sunt încântați. Mă bucur că avem ocazia să facem acest concert. O astfel de gală este mult mai dificil de organizat decât un spectacol de operă, pentru că stilul fiecărui compozitor este diferit și pentru că în cazul fiecărei lucrări vorbim de componențe diferite ale orchestrei - pentru o arie ai nevoie doar de ansamblu de coarde, pentru o alta și de suflători... și tot așa. E dificil să menții instrumentiștii concentrați 100%, dar acest lucru nu se aplică și pentru Orchestra Națională Radio. Sunt foarte bine organizați și răspund prompt.
Cum le-ați caracteriza pe sopranele Teodora Gheorghiu și Aurelia Florian și pe mezzo-soprana Roxana Constantinescu?
Sunt trei voci diferite, speciale, iar fiecare dintre ele adoptă un repertoriu propriu. Aurelia Florian este deja una dintre cele mai apreciate interprete în repertoriul verdian la nivel european. Prestația din premiera La traviata de la Opera Națională București este doar un exemplu pentru a întări această afirmație. Și-a ales un repertoriu dificil pentru concertul din această seară. Cu Roxana Constatinescu am colaborat pentru Bărbierul din Sevilla. Din punctul meu de vedere este una dintre cele mai bune mezzo-soprane din România, iar Teodora Gheorghiu este în plină dezvoltare. La fel, și-a ales un program dificil, alcătuit din arii din Boema sau Faust".
Vă invit să urmăriți acest concert, fie din sală, fie la radio. Avem un program special în care nu doar cele trei soliste vor străluci, ci și orchestra. Ansamblul va interpreta selecțiuni din opere cunoscute. Va fi un program special!