ACUM:
1.00
Notturno
produs de BBC, preluat prin Uniunea Europeană de Radio
Urmează: 7.00 Musica viva Matinalul altfel, marca Radio România Muzical.
Apoi: 9.55 Promo Informații despre evenimentele Radio România Muzical și ale partenerilor noștri.

Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu violonista Ioana Cristina Goicea - premiul al VI-lea la Concursul Regina Elisabetha

Bookmark and Share
Publicat: marți, 4 Iunie 2019 , ora 12.48

Inaintea Concertului laureaților de la Bruxelles din 4 iunie, tânăra violonistă a răspuns câtorva întrebări, într-un dialog mai amplu, pe care il puteți asculta în pauza transmisiunii directe a evenimentului.

Ce-ți aduce acest premiu, dincolo de prestigiul uneia dintre cele mai renumite competiții europene și mondiale de interpretare muzicală?

În orice caz, prestigiul este primul lucru. În al doilea rând, este vizibilitatea. Concursul acesta a fost foarte vizibil; toată lumea s-a uitat și eu deja încep să primesc acum concerte pentru anul viitor.


Sunt concerte doar în Belgia sau și în alte locuri?

În momentul ăsta da. Concursul abia s-a terminat de câteva zile și lucrurile acestea nu pot veni chiar într-o zi toate. Noi avem săptămâna asta trei concerte de gală, de încheiere, cu Orchestra Filarmonică din Antwerp la Bruxelles, Antwerp și Bruges.


Câte concerte ai în repertoriul tău actual?

Sinceră să fiu, nu le-am numărat - poate că ar trebui să fac o listă - dar, în orice caz, destul de multe. Până la vârsta mea de 26 de ani am avut ocazia să cânt destul de multe concerte și repertoriul se schimbă. Întotdeauna trebuie să învăț lucrări noi și asta mi-a plăcut întotdeauna. Pentru anul acesta, de exemplu, a trebuit să învăț trei concerte până acum - Concertul de Alban Berg, foarte dificil, Concertul de Haydn în Do major și Concertul pentru vioară și pian de Chausson. Dar, în afară de acestea, Mendelssohn, Bruch, Korngold, Șostakovici... foarte mult repertoriu.


În afară de, probabil, concertele standard...

Nu se pune în discuție să nu existe deja în repertoriu concertele clasice de Beethoven, Brahms, Ceaikovski, Sibelius - bineînțeles.


De ce ai ales Korngold după ce ai cântat în finală Șostakovici?

Pentru că a trebuit să fac un repertoriu împreună cu celelalte două câștigătoare cu care o să cânt în același concert. A trebuit să găsim ceva în comun, care să se potrivească. Korngold, în primul rând, e un concert extraordinar, și-n al doilea rând, l-am cântat și de curând, în martie, la Filarmonica "George Enescu" - era foarte practic. Și, în afara acestui fapt, orchestra a fost deosebit de încântată de alegere. Imediat cum au auzit de Korngold ei l-au vrut, asta fiindcă se cântă mai puțin în Belgia - am impresia că s-a cântat numai o dată - și pentru public e un concert extraordinar. Au vrut, în orice caz, ceva mai deosebit, care nu se cântă atât de des... și asta a fost alegerea mea. Tot concertul e deosebit de bine scris violonistic și este foarte inspirat; este un concert deosebit și cred că place în orice țară și pentru orice public!


Interviu realizat de Anca Ioana Andriescu