ACUM:
20.20
Armonii preclasice
Un regal de muzică renascentistă și barocă.
Urmează: 21.20 Scena europeană Înregistrări sau concerte în direct.
Apoi: 22.50 Interpretul zilei (R) Marile nume din prezent și din trecut.

Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu directorul artistic al Eufonia Festival și 'Pavilion', Vlad Popescu

Bookmark and Share
Publicat: miercuri, 8 Iulie 2020 , ora 9.30

Seria de emisiuni educative "Pavilion", organizată de Asociația Tribul artistic, a ajuns la final pe 4 iulie. După fiecare dintre cele 6 episoade, numeroși copii au fost recompensați cu premii muzicale, dăruite chiar de muzicienii implicați în proiect. Director artistic al "Pavilion", violonistul Vlad Popescu ne-a oferit în următorul interviu mai multe detalii despre experiența acestui proiect.

Inițial, proiectul "Pavilion" era menit să familiarizeze elevii școlilor din județele Timiș și Arad cu muzica clasică. Cum s-a desfășurat această periodă, având în vedere că a trebuit să vă mutați în mediul online?

Am pornit inițial cu marea noastră dorință, să contribuim la viitorul și la dezvoltarea culturală a zonei de vest a României și să facem asta prin aducerea muzicii clasice în școlile, nu numai din Timișoara, dar din toate satele în care putem ajunge în regiune și aveam în plan să continuăm în luna mai a acestui an, adică luna trecută, dar cu pandemia, desigur că totul s-a blocat și am fost nevoiți să trecem în mediul online și ne-am gândit cum am putea să trecem acest proiect și să-l facem cât mai folositor cauzei noastre și am decis să ne luăm marea responsabilitate și să filmăm șase episoade, lucru pe care nu l-am mai făcut niciodată, să filmăm aceste episoade, pe care, în viitor să încercăm să le aducem în cât mai multe școli.


Ce reacție ați primit din partea celor mici și a părinților?

Foarte frumos a fost. De exemplu, partea mai interesantă a episoadelor este că am integrat și un concurs în ele și copiii, la fiecare episod se pot înscrie. Trebuie, de exemplu, într-un episod, să deseneze o vioară sau un pian, în alt episod să se filmeze cântând la instrumente de percuție găsite în bucătărie. Am făcut tot felul de chestii creative și am avut multe înscrieri la concurs și personal, fiecare dintre cei implicați, în filmare și în producție au fost să înmâneze câteva cadouri. Am fost și eu acum câteva zile și am înmânat un cadou unei fetițe care a fost atât de bucuroasă și de emoționată când a văzut că ea chiar o să primească ceva și nici nu prea a avut cuvinte. A fost emoționant. Deci, o recție frumoasă, până acum.


Intenționați să continuați proiectul și în anul școlar următor? Și dacă situația permite, să reveniți în școli?

Absolut. Scopul nostru cu aceste episoade este să le introducem în școli, pentru că mă gândeam, avem șase episoade. Asta înseamnă că dacă școala ar proiecta un episod pe săptămână, timp de șase săptămâni acei copii ar fi în contact cu mesajul pe care noi vrem să-l transmite, adică, să le oferim posibilitatea să cunoască această muzică pe care noi o cântăm. Deci acesta este scopul, să luăm legătura cu inspectoratele școlare și cu Ministerul Educației și să încercăm să integrăm aceste episoade în școli. Asta ar fi foarte important pentru noi.


Aș vrea să vă întreb și despre Festivalul Eufonia. Sunteți și director artistic al Festivalului Eufonia. Cum decurg planurile pentru ediția din acest an?

Mulțumesc pentru întrebare. Totul se schimbă de la o zi la alta, în ultimele luni și acum se întrevede o posibilitate ca totuși festivalul să se desfășoare într-o formă mai restrânsă decât era original planificat, însă cred că-l vom desfășura și cred că este o ocazie foarte bună pentru muzica de cameră acum. Festivalul Eufonia este festival exclusiv pentru muzică de cameră și masterclass-uri și este o ocazie în care să ne apropiem de muzică într-un mod mai restrâns, mai intim, nu în săli foarte mari, cu un public mai puțin, dar mai aproape de muzicieni într-un fel. Eu la asta mă gândesc și vom încerca să dezvoltăm niște noi metode de concerte. De exemplu, avem în plan să cântăm în spații deschise, spații libere, dar nu chiar în parcuri sau păduri. Vom găsi așa, niște locuri mai deosebite, cu o acustică mai bună în Timișoara și în orașele din vestul țării.


Interviu realizat de Vlad Ghinea