Votează discul de muzică clasică al anului 2016

Le Sacre du Printemps de Igor Stravinski pe un album în premieră la CD Review din 30 septembrie

Scor : 4.40 ( 5 voturi)

Un album sortit să fie unul de referință.

Este un album electrizant, o înregistrare care promite prin însăși lucrarea aleasă Le Sacre du Printemps de Igor Stravinski. Interpretarea aparține Orchestrei MusicAeterna, condusă de dirijorul rus de origine greacă Teodor Currentzis. Albumul a fost așteptat cu mult interese interes, mai ales pentru faptul că ansamblul și dirijorul amintiți, au antecedente lăudate în interpretarea opusului lui Stravinski. Iată deci un album sortit să fie unul de referință în discografia bogată dedicată Ritualului primăveri. Trebuie spus faptul că acest album a fost răsplătit cu premiul ECHO Klassik 2016 pentru Cea mai bună înregistrare a unei lucrări din secolul XX-XXI

MusicAeterna și Teodor Currentzis

Orchestra MusicAeterna este una dintre cele mai interesante ansambluri de gen din Rusia. A fost fondată în 2004 de către Teodor Currentzis. Orchestra a concertat de atunci în multe centre muzicale europene cum ar fi Viena, Amsterdam, Berlin, Londra, Paris, Baden-Baden, Atena, Moscova, Sankt-Petersburg sau Perm. În prezent ansambului are un contract de exclusivitate pe înregistrările sale semnat cu Sony Classical. Printre realizările discografice notabile se numără albumul cu operele mozartiene Cosi fan tutte și Nunta lui Figaro, și un program de concert alcătuit din lucrări semnate de Jean-Philippe Rameau. În viitorul apropiatOrchestra MusicAeterna și dirijorul Teodor Currentzis au planificată înregistrarea unui alt opus din creația lui Mozart, opera Don Giovanni.

Teodor Currentzis este directorul artistic al Operei și Baletului de la Teatrul de Stat din Perm - Rusia și director artistic al Orchestrei MusicAeterna, dar și al Corului de Cameră MusicAeterna; acesta din urmă fondat odată cu orchestra in anul 2004. Dealungul prezenței sale artistice la Perm, Teodor Currentzis a fost răsplătit cu numeroase premii. În anul 2005 a prmit Golden Mask, premiu atribuit în Rusia performanțelor din domeniul teatrului liric. În 2013 a primit 4 premii printre care cele pentru Cel mai bun dirijor de Operă și Cel mai bun dirijor al unui Spectacol de Balet În anul 2015 a fost din nou declarat Cel mai bun dirijor de Operă din Rusia.

Le Sacre du Printemps

Și pentru că vorbeam despre antecedentele interpretării Ritualului primăveri de Stravinski, trebuie spus că Orchestra MusicAeterna și Teodor Currentzis au dus varianta lor pe scena de concert din Europa de Vest în mai multe rânduri. Notabilă este fost recenta colaborare cu regizorul italian Romeo Castellucci cel care a gândit o impresionantă punere în scenă a lucrării, ce a avut premiera în anul 2014 Festivalul Ruhrtriennale 2014 din Germania. varianta muzicii fiind practic înregistrarea acestui album, care face parte din campania "Votează discul de muzică clasică al anului 2016".

Este o înregistrare a partiturii revizuite în 1947, o interpretare lăudată, deși nu are aceeași energie sălbatică și plină de credibilitate a înregistrării din anul 2001 de pildă, înregistrare a Orchestra Teatrului Kirov, sub bagheta lui Valery Gergiev. În fapt interpretarea lui Teodor Curentzis și a Orchetsrei MusicAeterna este o varinată de mijloc între brutalitatea lui Gergiev și suavitate și precizia lui Pierre Boulez de exemplu. Teodor Currentzis merge pe calea autenticității, se folosește de trâmbițe, își pune instrumentiști să insoțească cu interjecții ritmurile delirante, iar ei intră în transa acestui întreg ritual, asamblând decorul arhaic pe care Stravinski și l-a dorit. Unele voci spun că este o variantă previzibilă, fără surprize. Pe de altă parte ce surprize ar mai putea crea această partitură devenită de mult clasică.

Pe ansamblu este o interpretare pe care merită să o ascultați pe 30 septembrie de la ora 12,15 la CD Review

Nume, prenume

Localitatea