Știri muzicale din Bucuresti
Înapoi
Întâlnirea dintre vicepremierul Vasile Dîncu și angajații Operei Naționale București

Astăzi (26 aprilie) de la ora
12.00 a avut loc în Sala Mare a Operei Naționale București o întâlnire între
angajații instituției și Vasile Dîncu, vicepremierul României.
Acesta din urmă a
precizat, încă de la început, că nu are parti pris-uri și că, până acum, nu s-a întâlnit cu
niciuna dintre cele două părți aflate în conflict, apreciind și faptul
că spectacolul programat duminică, 24 aprilie, a avut loc.
Mai mulți dintre
angajații operei, printre care mezzosoprana Oana Andra, balerina Bianca Fota,
regizoarea Anda Tăbăcaru Hogea, reprezentând diferitele compartimente din
cadrul operei, au supus atenției vicepremierului problemele artistice, tehnice și repertoriale cu care se confruntă instituția, problemele grave ale Teatrului
Național de Operetă, fuzionat cu opera în 2013, a cărui activitate a devenit
practic inexistentă, problemele baletului și discriminările la care unii dintre
balerini susțin că au fost supuși în ultimii trei ani, în general, problemele
produse de, afirmă angajații operei, managementul defectuos din perioada
fostului director general Răzvan Dincă, în prezent cercetat penal. Angajații au
depus, de asemenea, documente despre neregulile sesizate vicepremierului, pe care
acesta a declarat că le va analiza; Vasile Dîncu a afirmat și că, în
următoarele zile, corpul de control al primului ministru va veni la sediul
operei pentru propria analiză.
A luat cuvântul
și balerina Maria Minoiu, pentru a susține că perioada în care Johan Kobborg a
fost la conducerea trupei de balet a fost una benefică atât din punct de vedere
artistic, cât și din cel al infrastructurii tehnice folosite de corpul de balet,
puncte de vedere expuse și într-o petiție semnată de alți 30 de balerini, combătute, însă, în cadrul întâlnirii de alți balerini din corpul de balet.
S-au adus
clarificări și în ceea ce privește nota internă emisă ieri de directorul
economic al Operei, care prevedea că anumite persoane care nu mai au contracte
cu opera să nu mai poată intra în instituție. Elena Niculescu, directorul
economic, a precizat că a acționat în spiritul reglementărilor interne de a
căror îndeplinire răspunde și că pe nota originală nu au existat decât 7 nume,
adăugirile cu pixul ale numelor Emil Popescu și Alina Cojocaru neaparținându-i.
Balerina Alina
Cojocaru a fost, de asemenea, prezentă la această întâlnire, declarând că sensul
tuturor acțiunilor ei a fost să servească arta, că spectacolele aduse în cadrul
operei au necesitat un număr mai mare de balerini, pentru care s-au realizat
audiții deschise, încercând să intre
într-un dialog cu publicul numeros din sală. Vicepremierul Dîncu a rugat-o de
două ori să renunțe la această formă de comunicare, nepotrivită contextului
întâlnirii, în condițiile în care și ceilalți vorbitori au susținut un monolog,
nu un dialog cu cei prezenți în sală.
S-au adus de
asemenea precizări despre înțelesurile conceptelor de teatru de repertoriu și
teatru de proiect, vicepremierul apreciind că o instituție precum opera națională trebuie să funcționeze ca un teatru de repertoriu.
Vicepremierul
Vasile Dîncu a vizitat apoi spațiile tehnice și cele din spatele scenei unde-și
desfășoară activitatea artiștii Operei Naționale București, declarând jurnaliștilor că a apreciat atmosfera
civilizată în care s-a desfășurat întâlnirea și că opera are într-adevăr nevoie
de mai mult sprijin pentru rezolvarea multiplelor probleme existente - manageriale, tehnice și artistice. Vicepremierul sprijină ideea numirii urgente
a unui nou director general interimar, în urma unor consultări între toate
părțile implicate.