ACUM:
10.00
Grădina de... sunete
Lucrări integrale cunoscute din stilurile baroc-modern
Urmează: 11.55 Promo
Apoi: 11.59 Promo RRM Detalii despre cele mai interesante emisiuni ale zilei.

Arhivă : Cronici Înapoi

Stagiunea de marți seară

Bookmark and Share
Publicat: miercuri, 31 Octombrie 2012 , ora 13.10

Sala Mică a Ateneului Român s-a transformat marți, 30 octombrie 2012, preț de o oră, într-un salon de muzică preclasică. Stagiunea de marți seară a adus în fața iubitorilor muzicii baroce o combinație sonoră interesantă prin evoluțiile violonistei Natalia Pancec Colotelo și chitaristului Maxim Belciug. Doi muzicieni pasionați care ne-au purtat cu sensibilitate și o atentă creionare stilistică de la muzica barocă italiană - prin creațiile lui Francesco Maria Veracini, Arcangelo Corelli, Piero Locatelli și Antonio Vivaldi - la cea germană reprezentată de Gottfried Finger și Johann Sebastian Bach.

Membră a Orchestrelor Simfonice și de Cameră ale Filarmonicii "George Enescu", Natalia Pancec Colotelo este o muziciană expresivă care a afișat un ton cald în mișcările grațioase de arcuș, dar și agilitate, bucuroasă că se află în compania experimentatului chitarist Maxim Belciug.

"Este o mare bucurie pentru mine să cânt cu o chitară și mai ales cu chitaristul Maxim Belciug. Această muzică pe care am interpretat-o dă o stare de foarte bine și este cu atât mai multă bucurie cu cât este o muzică barocă." - a declarat Natalia Pancec Colotelo

Vă spuneam că am avut parte, alături de publicul aflat în sală, de o combinație sonoră interesantă, chitara înlocuind cu armoniile sale tradiționalul clavecin.

"După părerea mea, chitara chiar se potrivește mai bine cu vioara. Are o căldură pe care o are și vioara. Faptul că sunt două instrumente mici - acesta fiind un atribut extramuzical - ne este lesne să cântăm acest repertoriu împreună. Cred că este foarte bună această însoțire între vioară și chitară." - a spus Maxim Belciug.

Experimentatul chitarist - "un îndrăgostit nu doar de chitară, ci mai ales de frumusețea muzicii ce poate fi împărtășită cu acest instrument", după cum îl apreciază unii cronicari - ne-a creat senzația că lucrările pe care le-am ascultat ar fi putut avea înscris ca alternativă - la partitura clavecinului - chitara.

Mergând mai departe, putem spune că, pe lângă sonoritățile inedite oferite de combinația vioară - chitară, Natalia Pancec Colotelo și Maxim Belciug au oferit o seară de muzică barocă cu care ne întâlnim destul de rar în sălile de concerte.

Jeanine Costache