Arhivă : Cronici Înapoi

Spectacol la Opera Bastille din Paris

Publicat: joi, 25 Februarie 2010 , ora 13.55

Opera Sonnambula de Bellini este reprezentată pentru prima oară la Opera din Paris în februarie 2010, într-o co-producție a Operei de Stat din Viena și a Operei Regale Covent Garden, semnată de Marco Arturo Marelli.

Nu era repertoriu mai adecvat pentru a regăsi-o pe Nathalie Dessay la Paris, într-un dintre rolurile de «nebunie» care îi plac ei. Personajul Aminei în „Sonnambula » nu este unul excesiv, dar solitudinea ei și situația de victimă în care o pune o acuzație de adulter, corespund unei palete expresive asemănătoare. Decorul este luxos: un hotel art-deco cu o panoramă încântătoare spre Alpii înzăpeziți. Dar pensiunea are dimensiuni megalomane și o răceală de ospiciu. Pe acest teren sterp înflorește totuși dragostea candidă între Amina și Elvino. Nathalie Dessay face din Amina o fetiță fragilă și emoționantă. Tehnica ei solidă îi permite să-și depășească o faringită recentă și vocea rămâne luminoasă. Iar prezența tânărului Javier Camarena, iubitul Elvino, îi permite să iasă puțin din stereotipul bel-canto-ului în care ea se retrage.

Direcția lui Evelino Pido este suplă, dar un pic prea cuminte. Distribuția este foarte reușită si omogenă din punct de vedere vocal. Ea paliază multe din lipsurile scenografiei. Michele Petrusi, în pielea Contelui libertin, dar binevoitor. Marie-Adeline Henry, gazda care complotează. Și Cornelia Oncioiu, în rolul discret, dar decisiv al mamei adoptive. O prezență vocală uimitoare care transformă, într-o singură arie, un personaj invizibil, într-unul cheie. Ne readuce la realitate cu un dramatism pe cât de tandru pe atât de amenințător. Publicul și presa pariziană au apreciat-o și o cer acum într-un rol mai important.
Alexandra Diaconu